From: Gerard Quaak <g.quaak@×××.nl>
To: gentoo-doc-nl@l.g.o
Subject: [gentoo-doc-nl] Vragen mbt vertalen
Date: Mon, 06 Mar 2006 12:20:46
1 Hallo allemaal,
2
3 een jaar terug heb ik mij al eens laten zien hier, maar echt productief is
4 dat niet geworden vanwege problemen met de computer waar ik linux op
5 draaide, maar nu heb ik toch weer een gentoo installatie (met name voor
6 grafische toepassingen) en wil ik ook wel het één en ander vertalen.
7
8 De volgende vragen heb ik dan (aangezien gmane-server down is kan ik niet
9 zien of deze vragen niet al beantwoord zijn, excuses als dat zo is):
10 - waar haal ik documenten vandaan en zie ik wat er vertaald is/moet worden
11 en prioriteit heeft
12 - wat moet er precies vertaald en aangepast worden (oa headers enzo)
13 - zijn er afspraken mbt bepaalde vertalingen (soms zie ik bijv. woorden
14 als guide staan invertaalde stukken, in andere talen is dat soms wel
15 vertaald en soms niet)
16 - welke editors worden gebruikt of zijn handig (zou zelf vim gebruiken,
17 maar misschien is er wel een heel makkelijk alternatief)
18
19 hoor wel wat en hoe,
20
21 en wie weet, op een prettige samenwerking...
22
23 groeten
24 Gerard Quaak
25