From: Gerard Quaak <g.quaak@×××.nl>
To: gentoo-doc-nl@l.g.o
Subject: [gentoo-doc-nl] Vragen mbt vertalen
Date: Mon, 06 Mar 2006 12:20:46
Hallo allemaal,

een jaar terug heb ik mij al eens laten zien hier, maar echt productief is
dat niet geworden vanwege problemen met de computer waar ik linux op
draaide, maar nu heb ik toch weer een gentoo installatie (met name voor
grafische toepassingen) en wil ik ook wel het één en ander vertalen.

De volgende vragen heb ik dan (aangezien gmane-server down is kan ik niet
zien of deze vragen niet al beantwoord zijn, excuses als dat zo is):
- waar haal ik documenten vandaan en zie ik wat er vertaald is/moet worden
en prioriteit heeft
- wat moet er precies vertaald en aangepast worden (oa headers enzo)
- zijn er afspraken mbt bepaalde vertalingen (soms zie ik bijv. woorden
als guide staan invertaalde stukken, in andere talen is dat soms wel
vertaald en soms niet)
- welke editors worden gebruikt of zijn handig (zou zelf vim gebruiken,
maar misschien is er wel een heel makkelijk alternatief)

hoor wel wat en hoe,

en wie weet, op een prettige samenwerking...

groeten
Gerard Quaak