From: "André" <andresinho.paulista@×××××.com>
To: gentoo-user-br@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-br] net-libs/c-client
Date: Tue, 31 May 2011 05:00:20
Em 30/05/11 18:52, Eduardo Schoedler escreveu:
> Pessoal, tudo bem ? > > Estou atualizando agora alguns pacotes do gentoo e recebi a mensagem abaixo: > > * Messages for package net-libs/c-client-2007e-r2: > > * This package will overwrite one or more files that may belong to other > * packages (see list below). You can use a command such as `portageq > * owners / <filename>` to identify the installed package that owns a > * file. If portageq reports that only one package owns a file then do > * NOT file a bug report. A bug report is only useful if it identifies at > * least two or more packages that are known to install the same file(s). > * If a collision occurs and you can not explain where the file came from > * then you should simply ignore the collision since there is not enough > * information to determine if a real problem exists. Please do NOT file > * a bug report at http://bugs.gentoo.org unless you report exactly which > * two packages install the same file(s). Once again, please do NOT file > * a bug report unless you have completely understood the above message. > * > * Detected file collision(s): > * > * /usr/lib64/libc-client.so.1 > * > * Searching all installed packages for file collisions... > * > * Press Ctrl-C to Stop > * > * None of the installed packages claim the file(s). > * > * Package 'net-libs/c-client-2007e-r2' merged despite file collisions. > * If necessary, refer to your elog messages for the whole content o the > * above message. > > > Muito estranha a colisão... alguém está sabendo de alguma coisa ? > > Obrigado, > > -- > Eduardo Schoedler
ola Eduardo, to analisando com mais enfase seu problema aqui, e precisaria que vc me faça isto no terminal equery b libc-client.so.1 isto serve pra verificar qual programa gerou esta colisão Para solucionar isto temos três opções pra escolher: 1) Modificar o ebuild de um destes programas (o que fez a colisão ou o programa que ficou colisionado) 2) Trocar as variáveis USE que pertencem a estes programas o de outros relacionados para evitar la colisão 3) Desinstalar um deles