From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] Aktualizace gcc 4.1.1 -> 4.1.1-r1
Date: Thu, 14 Dec 2006 04:21:37
Lukas Svoboda píše:
> mam cerstve nainstalovane Gentoo (2006.1), po instalaci obsahuje gcc ve > verzi 4.1.1. Pokud ted provedu update systemu, bude se stahovat nova verze > 4.1.1-r1. Doporucuje se i v pripade takove aktualizace prekompilovavat > "system", nebo dokonce "world", nebo jen libtool? Nebo je potreba udelat > neco jineho?
Doporučuji před updatem systému updatovat portage (`emerge --sync`), gcc už má verzi 4.1.1-r3. Po updatu bude pravděpodobně vhodné spustit revdep-rebuild pro případ, že někde něco závisí na staré verzi nějaké updatované dynamicky linkované knihovny; pokud chce Gentoo updatovat gcc kvůli dvěma knihovnám, které se jmenují nějak jako /usr/lib/gcc/i686-pc-linux-gnu/4.1.1-r3/libgcjawt.la, stačí novou kompilaci gcc přerušit (ona by stejně nepomohla) a opravit ty dva soubory (textové popisy knihoven a jejich závislostí) ručně -- z neznámých důvodů gcc soustavně instaluje dva .la soubory se špatnou cestou u první knihovny v dependency_libs=, dává tam něco jako /usr/lib místo /usr/lib/gcc/i686-pc-linux-gnu/4.1.1-r3/ (ty cesty platí za předpokladu, že v /etc/make.conf máte CHOST="i686-pc-linux-gnu"). Pokud při updatu dostanete novou verzi zdrojáků jádra, budete je pak tak jako tak kompilovat už updatovaným gcc s updatovanými knihovnami, takže zbývá jen otázka, zda má význam po kompilaci nové verze jádra a změně linku /usr/src/linux přeinstalovat kromě případných modulů (`module-rebuild rebuild`) ještě linux-headers a glibc, aby bylo všechno opravdu aktuální. Překompilovat celý systém kvůli upgradu gcc by mohlo mít význam při přechodu třeba z gcc-3 na gcc-4, ale při změně dokonce jen z gcc-4.1.1 na gcc-4.1.1-r3 bych o něčem takovém uvažoval jedině v případě, že bych měl zprávy o nějaké strašlivé chybě v předchozí verzi gcc, kvůli níž jsou některé z mých binárek pravděpodobně zkompilované chybně. Myslím, že jsem o žádné takové v gcc-4.1.1 neslyšel. Mějte se krásně. Honza Macháček -- gentoo-user-cs@g.o mailing list