From: Vaclav Barta <vbar@××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] Fonty v kmailu
Date: Wed, 04 Apr 2007 08:02:43
Hi,

mam otravny problem: ackoli pokud mozno nepouzivam KDE (prilis mi pripomina
Windows :-) ), pro e-mailoveho klienta porad nemuzu najit nic lepsiho nez
kmail. Samozrejme teoreticky gentoo rulez, ebuild kde-base/kmail (3.5.5-r1)
si nainstaluje ty casti KDE co potrebuje aby vsechno fungovalo, ale v praxi
nekde neco chybi a kmail neukazuje ceske znaky (v prijatych zpravach, napr. v
poslednim e-mailu Honzy Machacka do teto konference, a hlavne pri psani
novych). Presneji receno neukazuji se nektere ceske znaky (š je spravne,
misto ř vidim prazdny obdelnicek), a ne vsechny fonty maji problem (napr.
prijate HTML zpravy muzou ukazovat hacky v titulku a obdelnicky v textu).
Problem je na nove instalaci gentoo, muj predchozi system fungoval spravne
(taky myslim ze mel mnohem hezci fonty - buh vi proc)...
Fajn, je treba nacpat kmailu spravny (Latin 2 nebo Unicode) font (jelikoz
Firefox zobrazuje cestinu spravne, mel bych mit nejaky nainstalovany) - ale
ktery to je? Konfigurace kmailu ukazuje pouze privetive nazvy a sample text v
anglictine (mam anglicke GUI) - asi bych mohl zkusit zmenit locale na cestinu
a reinstalovat kmail, ale pripada mi to dost drasticke a stejne nevim jestli
bych se nekam dostal... Neresil jste nekdo podobny problem? Je mezi
pritomnymi odbornik na fontconfig?

	Bye
		Vasek
--