From: Vaclav Barta <vbar@××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] Fonty v kmailu
Date: Wed, 04 Apr 2007 08:02:43
1 Hi,
2
3 mam otravny problem: ackoli pokud mozno nepouzivam KDE (prilis mi pripomina
4 Windows :-) ), pro e-mailoveho klienta porad nemuzu najit nic lepsiho nez
5 kmail. Samozrejme teoreticky gentoo rulez, ebuild kde-base/kmail (3.5.5-r1)
6 si nainstaluje ty casti KDE co potrebuje aby vsechno fungovalo, ale v praxi
7 nekde neco chybi a kmail neukazuje ceske znaky (v prijatych zpravach, napr. v
8 poslednim e-mailu Honzy Machacka do teto konference, a hlavne pri psani
9 novych). Presneji receno neukazuji se nektere ceske znaky (š je spravne,
10 misto ř vidim prazdny obdelnicek), a ne vsechny fonty maji problem (napr.
11 prijate HTML zpravy muzou ukazovat hacky v titulku a obdelnicky v textu).
12 Problem je na nove instalaci gentoo, muj predchozi system fungoval spravne
13 (taky myslim ze mel mnohem hezci fonty - buh vi proc)...
14 Fajn, je treba nacpat kmailu spravny (Latin 2 nebo Unicode) font (jelikoz
15 Firefox zobrazuje cestinu spravne, mel bych mit nejaky nainstalovany) - ale
16 ktery to je? Konfigurace kmailu ukazuje pouze privetive nazvy a sample text v
17 anglictine (mam anglicke GUI) - asi bych mohl zkusit zmenit locale na cestinu
18 a reinstalovat kmail, ale pripada mi to dost drasticke a stejne nevim jestli
19 bych se nekam dostal... Neresil jste nekdo podobny problem? Je mezi
20 pritomnymi odbornik na fontconfig?
21
22 Bye
23 Vasek