From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] virtual/x11
Date: Thu, 29 Mar 2007 13:02:40
1 Ahoj, lidi a spol.,
2 právě se chystám dát do /etc/portage/packages.unmask virtual/x11,
3 protože při pokusu o upgrade softwaru se dozvím:
4
5 > !!! All ebuilds that could satisfy "virtual/x11" have been masked.
6 > !!! One of the following masked packages is required to complete your request:
7 > - virtual/x11-7.0-r2 (masked by: package.mask)
8 > # Stefan Schweizer <genstef@g.o> (25 Mar 2007)
9 > # Please use modular Xorg now
10 >
11 > For more information, see MASKED PACKAGES section in the emerge man page or
12 > refer to the Gentoo Handbook.
13 > (dependency required by "sci-chemistry/raster3d-2.7c" [ebuild])
14
15 Vzhledem k tomu, že za prvé modulární Xorg, pokud vím, používám už
16 hezky dlouho, za druhé virtuální balíčky, jestli jim dobře rozumím, by
17 měly být nezávislé na tom, jakou jsem si vybral implementaci, zda
18 modulární nebo monolitickou nebo Xorg nebo XFree, a za třetí, jestli
19 ebuild pro virtual/x11-7.0-r2 správně čtu, ten vyžaduje modulární Xorg a
20 nic jiného, ptám se: Je to vtip, nebo jsem něco nepochopil? Snad že
21 končí podpora alternativních implementací X, nikdo s ní ani do budoucna
22 nepočítá, a tak virtuální balík ztrácí význam?
23 A mnohem podstatnější otázka: Je odmaskování virtual/x11 správné
24 řešení, nebo si tím jen zadělávám na budoucí problémy?
25
26 Další problém vidím v tom, že ebuild pro sci-chemistry/raster3d-2.7c
27 si žádá
28
29 > DEPEND="${RDEPEND}
30 > || ( x11-misc/imake virtual/x11 )"
31
32 Proč mu tedy schází virtual/x11, když x11-misc/imake mám? Chyba
33 ebuildu, chyba emerge, nebo zase něco nechápu?
34
35 Mějte se krásně.
36 Honza Macháček