From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] balicek
Date: Tue, 10 Jan 2006 08:49:03
1 > Resp. app-text/xpdf-3.01-r4 mi blokuje jiny balicek. Pri pokusu o
2 > unmerge xpdf, portage napise, ze balicek v systemu neni a neni tedy
3 > co odstranovat.
4
5 Koukám, že s další diskuse vyplynulo, že xpdf nemáte, a tak asi půjde
6 o jiný problém, než jsem měl já. Já jsem měl konflikt xpdf s popplerem
7 při upgradu, přičemž měl a chtěl jsem xpdf, a dodnes netuším, co je zač
8 poppler. Ke svému údivu jsem zjistil, že poppler patří k závislostem
9 nové verze xpdf, ovšem stará verze xpdf jej blokuje, takže k upgradu
10 xpdf potřebuji balíček, který nelze nainstalovat, dokud xpdf neupgraduji.
11 Upgradoval jsme xpdf tak, že jsem je odinstaloval, a pak znovu
12 nainstaloval, a to mi prošlo hladce.
13 Zvláštní je, že emerge -pvu xpdf mi teď hlásí (mimo jiné):
14
15 [ebuild U ] app-text/poppler-0.4.3-r4 [0.4.3-r1] USE="cairo jpeg
16 zlib" 0 kB
17 [ebuild U ] app-text/xpdf-3.01-r5 [3.01-r4] USE="X" 0 kB
18
19 Mám tedy xpdf-3.01-r4, a poppler mi neblokuje.
20 Zkusil bych zjistit (bohužel na to nemám nic lepšího než metodu pokusu
21 a omylu), kvůli čemu se mi chce poppler instalovat, popřípadě zda a co
22 si žádá xpdf. Anebo bych rovnou nainstaloval xpdf (nebo poppler --
23 blokuje jej xpdf, i když si vyžádáte přímo instalaci poppleru?), zkusil
24 znovu kýženou instalaci, a kdyby prošla, xpdf (a možná i ten poppler --
25 ale to až po zjištění, co a proč jej chtělo) bych případně odstranil.
26
27 S pozdravem
28 Honza Macháček
29