From: Pavel Dobes <gentoo@×××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] kam s tim, je to bug, feature a nebo neco jineho ???
Date: Tue, 25 Sep 2007 11:25:47
1 Zdravim,
2
3 kdyz chci pouzivat i810switch, musim byt root, protoze kdyz to spustim, jako normalni user, tak dostanu:
4
5 $ i810switch probe
6 /dev/mem: Permission denied
7 Must have access to `/dev/mem'.
8
9 Ale prava pro /dev/mem jsou pouze pro roota :-(
10
11 crw-r----- 1 root root 1, 1 2007-09-25 08:41 /dev/mem
12
13 nevim, co vsechno se s /dev/mem muze delat, ale napadlo me, ze by bylo lepsi, kdyby tyto prava byly nekoho jineho. Treba uplne nova skupina mem a prava by nasledne vypadala:
14
15 crw-rw---- 1 root mem 1, 1 2007-09-25 08:41 /dev/mem
16
17 a ja bych se pridal do mem skupiny :-) (opravdu se mi nechce delat nic se sudo a tohle mi prijde cistsi)
18
19 Je to uplne blba uvaha a nebo by to slo (hladne jestli pres toto zarizeni bych neudelal diru do systemu) a jak to nasledne zadat do bugzilly? Jako bug a nebo jako feature request?
20
21 Zdar
22 PaD