From: Petr Koval <nuxnet@××××××.at>
To: gentoo-user-cs@××××××××××××.org
Subject: Re: [gentoo-user-cs] je vhodne davat gentoo na iPentium233?
Date: Fri, 25 Feb 2005 09:39:10
Am Freitag 25 Februar 2005 09:47 schrieb Jan SMID:

[..]

> mate nekdo zkusenosti s provozem gentoo na tak slabem hw? > gentoo pouzivam na svych 2 pc (2x server, 1x desktop). nejslabsi je > artur.fv.ova.czf iPentium2 340MHz, 192MB RAM > [se slabsim hw nemam zkusenosti]
Moje zatim neustale porovnavani je vuci stroji P133/128MB RAM(72pin-10ms)/2x4GB UW-SCSI SW Raid Mirroring s Linux na bazi Kernel 2.4.x a glibc 2.2.x (na kterem sem mel mimo jine i bezproblemovy provoz Windows XP o cemz spousta lidi pochybovala az do doby toho videni.) Zkousel sem i novejsi veci jako Kernel 2.6.x a glibc 2.3.x a ruzne WMs jako KDE, Gnome, FVWM atd. Vesmes se da vyjit i s bez WM, pokud staci pouze spustit jeden jediny X program, postaci i holy X a bud moznost primeho spusteni X programu, nebo spusteni s xterm apod. Druhou takovou porovnavaci masinou byl Pentium II (Celeron Mendocino) MMX 433 s 192 MB RAM a 4 GB IDE Diskem. Na nem sem zkousel az po KDE 3.3.x a Gnome 2.8.x. Ale to uz se dostava hodne do kompromisu pohodlna prace s novymi prostredky kontra pomala i kdyz neustale stabilni prace systemu. Pokud sou vsechny programy bezchybne, a obsahuji vse potrebne funkce, neni skoro cim se zabyvat kolem te vlastni prace (prace s programy). Ale ouha neco neni v poradku a musi se do sytemu nejak zasahovat a cloveka to od te vlastni prace zdrzuje. A to se muze stat jak u starsich tak i u novejsich veci, i kdyz u tech starsich uz hodne lidmy prezkousenych a poopravenych podstastne mene jak prave u ten novych. Ale o jakou distribuci se pri tom jedna, na tom ani tak nesejde. On clovek muze vzdy na minimalnim zakladu nejake distribuce dale delat tak, jako by zadnou distribuci nemel. Proste do systemu integrovat programy ze drojovych kodu. Jen se musi o nekolizni stav programu vuci sobe uz clovek postarat sam. Takze je mozne do te zakladny jisteho puvodniho stavu pridavat ci obmenovat jak novejsi tak i starsi veci. A to neni zalezitosti pouze te nejake distribuce, jako napr. Gentoo nebo RH ci neco jineho. Petr