From: "Jan Kundrát" <jkt@g.o>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] virualizace, jak si nerozhodit funkcni system
Date: Fri, 06 Jun 2008 15:42:05
Petr Podrabsky wrote:
> Diky za podnety. Rad bych pouzil virtualizaci na serveru. Dival jsem > se na VMWARE a zjistil jsem, ze mi emerge chce cpat do systemu > xwindowsi veci:
Vmware je komercni aplikace; pokud vim, tak neni zadny zdarma dostupny tool na vytvareni novych image. Existuje vmware player, nicmene ten umi pouze spoustet hotove VM. Take je dobre pripomenout, ze pridava non-GPL modul do kernelu a ze to leckdy neni vhodne reseni. Pokud mas "dostatecne novy procesor", ktery umi "virtualizacni instrukce" (`grep vmx /proc/cpuinfo`, aspon na Intelech, AMD nejak nemam po ruce), asi neni uplne spatna volba KVM -- je to primo v jadre,... Na druhou stranu to porad neumi (alespon dostatecne rychle) urcite vychytavky, jako treba namapovani jednoho konkretniho USB zarizeni do guesta. V praci na beh virtualnich stroju pouzivame Xen na RHEL5.1, bezproblemove to rozhodne nebylo, ale funguje dostatecne dobre na to, abychom s nim byli spokojeni. Hezky vecir -jkt -- gentoo-user-cs@l.g.o mailing list