From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] Fonty v kmailu
Date: Thu, 05 Apr 2007 12:56:22
Dne 04.04.2007 17:58, Vaclav Barta píše:

> kmail. Samozrejme teoreticky gentoo rulez, ebuild kde-base/kmail (3.5.5-r1) > si nainstaluje ty casti KDE co potrebuje aby vsechno fungovalo, ale v praxi > nekde neco chybi a kmail neukazuje ceske znaky (v prijatych zpravach, napr. v > poslednim e-mailu Honzy Machacka do teto konference, a hlavne pri psani > novych). Presneji receno neukazuji se nektere ceske znaky (š je spravne, > misto ř vidim prazdny obdelnicek), a ne vsechny fonty maji problem (napr. > prijate HTML zpravy muzou ukazovat hacky v titulku a obdelnicky v textu).
Tak jsem to konečně snad u sebe vyřešil. Dá se to nastavit jak v kmailu -- když si člověk zvolí použít vlastní fonty, a pak ručně vybere pro každou věc, jako tělo zprávy, editor, seznam zpráv... nějaký vhodný --, tak v kcontrol -- když kmail používá fonty systému (KDE). Předvolené jsou Sans Serif a Monospace, a ty mají s českými znaky problémy. Nejrychlejší je zavolat si kcontrol a v Appearance&Themes->Fonts vyměnit třeba Sans Serif za Nimbus Sans L a Monospace za Nimbus Mono L (klepnout na Adjust All Fonts, a pak zaškrtnout, že chci měnit font). Tím se vyřeší problémy s českými znaky, na které jsem už párkrát narazil i v jiných aplikacích KDE -- a jejichž řešení jsem zatím stále odkládal, takže díky za dotaz ;-) Nastavení fontů v kmailu je zdlouhavější, protože v kcontrol stačí udělat dvě změny, zatímco v nabídce kmailu člověk musí měnit všechna písma jedno po druhém, ale zase pak má člověk větší volnost v přizpůsobení kmailu svým potřebám a vkusu. Pokud jsem vypozoroval, kde-base/kde-i18n není potřeba, nicméně když už si jazykovou podporu člověk nainstaluje, docela se k těmhle změnám fontů hodí v kcontrol Regional&Accessibility->Country/Region přidat český jazyk a posunout si jej nahoru. Kromě toho, že nabídky jsou pak v češtině (což mně osobně často spíš vadí, protože anglicky rozumím dobře, zatímco některé české překlady mě matou), se pak také v dialogu pro volbu fontů objeví místo anglické skákající lišky český žluťoučký kůň, takže je hned vidět, který font české znaky podporuje, a který ne. Mějte se krásně. Honza Macháček -- gentoo-user-cs@g.o mailing list