From: "Vítězslav Kašička" <vkasicka@××××××.cz>
To: Diskuze Gentoo <gentoo-user-cs@l.g.o>
Subject: [gentoo-user-cs] Identifikace grafiky
Date: Sat, 30 Aug 2008 11:31:06
Zdravím konferenci,
pokouším se nainstalovat Gentoo na počítač s základní deskou ASUS K8N-E
(CPU AMD Athlon64 a čipset nForce3,) a grafikou Shapphire X1650Pro, ale
při pokusu o automatickou konfiguraci X serveru mi to nahlásí chybu, že
zařízení nenalezeno. Tak to dopadne pokud se pokusím konfigurovat ručně
a následně spustím X-ka. Pak jsem zkusil spustit Ubuntu a ten jel v
pořádku. Zjistil jsem, že rozdíl je v tom jak se karta ohlásí do
systému. Při použití příkazu lspci mi pod Gentoo nahlásí toto:
01:00.0 VGA compatible controler:ATI Technologies Inc Device 71c1 (rev 9e)
01:00.1 Display controler:ATI Technologies Inc 71e1(rev9e)

  A na Ubuntu mi hlásí toto:
01:00.0 VGA compatible controler:ATI Technologies Inc Radeon X1650 Pro
(rev 9e)
01:00.1 Display controler:ATI Technologies Inc Radeon X1650 Pro
(Secondary)(rev9e)

  Můžete mně poradit, kde by mohla být chyba, případně nasměrovat
správným směrem?

                                V.Kašička