From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] Multilib
Date: Tue, 29 Aug 2006 07:21:04
1 Ahoj, lidi a spol.,
2 narazil jsem na podivný problém na amd64.
3 Když jsem se pokoušel přenést svůj ebuild g95 z x86, spadla mi v něm
4 kompilace gcc, když se pokoušela cosi kompilovat s -m32. Už to, že něco
5 takového chtěla, je zvláštní, protože já jsem nikde v ebuildu ani jinde
6 o žádné -m32 nežádal, a to, co se pro g95 kompiluje, by měla být
7 naprosto minimální konfigurace, možná bych podrobným studiem dokumentace
8 ke gcc a toho, jak je udělaný jeho ebuild, zjistil jak to zakázat.
9 Proč mi ale překladač odmítá -m32, když v /etc/make.conf mám mezi USE
10 samozřejmě multilib? emerge -pv gcc mi hlásí (-multilib), jako by tahle
11 volba na mém stroji vůbec nepřicházela v úvahu (a to mám nainstalovány
12 dvaatřicetibitové balíky jako openoffice-bin!). Kontroloval jsem, že
13 jádro mám zkompilováno s podporou 32 bitové emulace a /etc/make.profile
14 je symlink na /usr/portage/profiles/default-linux/amd64/2006.0 a
15 synchronizoval jsem portage, ale nic nepomohlo. Hodil jsem multilib do
16 Googlu a zkoušel cpát do /etc/make.conf MULTILIB_ABIS="amd64 x86", leč
17 bezvýsledně. V profilu jsem objevil use.mask s textem:
18
19 # Jeremy Huddleston <eradicator@g.o>
20 # multilib is forced on when we have ${MULTILIB_ABIS} defined
21 multilib
22
23 Myslíte, že můžu něco zkazit, když věnuji Jeremymu Huddlestonovi
24 nenávistnou kletbu a multilib prostě odmaskuji? Je možné, že
25 MULTILIB_ABIS (samozřejmě definováno v profilu, opakovat definici v
26 make.conf byl akt čirého zoufalství) nefunguje, jak si Jeremy Hudleston
27 myslí a multilib prostě není ,,forced on``, nebo musím mít někde nějakou
28 chybu?
29 A nevíte náhodou o něčem triviálním, nač jsem pravděpodobně zapomněl?
30 Případně nemáte přehled a zkušenosti, na jejichž základě byste mi mohli
31 poradit, nač se mám soustředit, až mi jednoduché řešení zase selže a mně
32 nezbude než poctivě hledat příčinu svých obtíží?
33 Předpokládám, že první logický krok bude poslat sem, případně do jiné
34 konference výstup emerge --info. Můžete mi doporučit, jaké další údaje
35 bych měl připojit, případně ve které další konferenci bych měl žádat o rady?
36
37 Mějte se krásně.
38 Honza Macháček
39 --