From: "Jan Kundrát" <jkt@g.o>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] interaktivita desktopu
Date: Sun, 24 Jun 2007 20:53:12
Zdravim,
mam pocitac s dual core CPU a 1GB pameti, bez swapu. Pustil jsem variaci
na `nice make -j20`, bylo co kompilovat, stroj to vydrzel asi pul
minuty, pak mi prestaly odpovidat Xka (driver fglrx). Load byl okolo 8,
mozna 9 (posledni viditelny udaj z topu). Kompilace bezela na XFS
filesystemu, jadro je 2.6.21-gentoo, preemptivni, tickless. LEDka od
disku blikala jako diva, bylo slyset seekovani.

Myslim si, ze kdyz neni rozdil mezi `make` a `nice make` a oboji stroj
efektivne shodi (nulovou reakci na CapsLock, pohyb mysi, Ctrl+Alt+Fx,
Ctrl+Alt+Backspace pokladam za znamku mrtveho stroje), je neco shnileho
ve stroji cinskem.

Taky me zarazilo, ze pri jednom z pokusu stihnul Amarok bez kakychkoli
problemu dohrat aktualne pustenou pisnicku. Byla dlouha, do bufferu
zvukovky se IMHO nemohla vejit, nebo toho hda_intela hodne podcenuju.
Zrejme prehrava s realtime prioritou.

Nevite nekdo, co s tim? Stacilo by mi zachovat aspon nejakou rozumnou
odezvu Xek, tedy mit moznost se prepnout do meho oblibeneho terminalu a
killnout danou ulohu.

Hezky vecer,
-jkt

--