From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] balicek
Date: Tue, 10 Jan 2006 14:30:21
1 > poppler. Ke svému údivu jsem zjistil, že poppler patří k závislostem
2 >> nové verze xpdf, ovšem stará verze xpdf jej blokuje, takže k upgradu
3 >> xpdf potřebuji balíček, který nelze nainstalovat, dokud xpdf neupgraduji.
4 >> Upgradoval jsme xpdf tak, že jsem je odinstaloval, a pak znovu
5 >> nainstaloval, a to mi prošlo hladce.
6 >>
7 > 2) je k dispozici update pro xpdf (rikejme mu treba verze B), ktery ale
8 > jako zavislost potrebuje poppler, ktery obsahuje cast funkci stareho
9 > xpdf (GUI napriklad :) )
10 > 3) poppler ma v sobe specifikovano, ze se nesnese s verzemi xpdf
11 > *nizsimi* nez verze B
12
13 Zvědavost mne přiměla, přestože pokusy uvést systém do chodu
14 neselhaly, nahlédnout do dokumentace. Takže pro toho, koho by to
15 zajímalo a zatím by to nevěděl:
16 Poppler je soubor knihoven pro vykreslení PDF, které původně byly
17 součástí xpdf.
18 Je pochopitelné, že nově oddělené knihovny kolidují se starým balíkem,
19 který je obsahoval, a přitom jsou potřeba pro novou verzi. Přijde mi
20 poněkud nedůsledné od autora ebuildu, že nenechal pro tento případ
21 vypsat vhodné varování, aby uživatel zjistil hned, na čem je, a zbytečně
22 netápal.
23 Od té doby, co jsem si usmyslel upravit si ebuild x264-svn, aby
24 zdrojáky skutečně četl z SVN, a udělat si ebuild MPlayeru, který si
25 načte CVS, mám sice za to, že by se našly i špinavé triky, kterými by
26 šlo upgrade ze starého xpdf na poppler plus xpdf (včetně rozlišení, zda
27 uživatel skutečně chce celé xpdf, nebo jen ty knihovny) zařídit, dokonce
28 mám zhruba představu jak asi, ale sám bych si s tím hrát nechtěl, tak
29 nemohu vyčítat nikomu jinému, že to neudělal.
30 Mějte se krásně.
31 Honza M.