From: Marek Turnovec <mat.konference@×××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] Re: firefox 1.5.0.2 a CZ
Date: Mon, 17 Apr 2006 09:43:52
1 > Ano, pres emerge, ale protoze jsem netrpelivy, instaloval jsem
2 > mozilla-firefox-bin (coz jsem delal i pred tim).
3
4 Možná, že předkompilovaná verze jazyky takto řeší, ale u té ručně
5 kompilované (to mi trvá asi hodinku, ani o tom nevím, že se něco
6 kompiluje, takže si klidně počkám :-) jsem se s tím nesetkal...
7
8 > Zde je vypis meho 02locale:
9 > LANG="cs_CZ"
10 > LC_CTYPE="cs_CZ"
11 > LC_NUMERIC="cs_CZ"
12 > LC_TIME="cs_CZ"
13 > LC_COLLATE="cs_CZ"
14 > LC_MONETARY="cs_CZ"
15 > LC_MESSAGES="cs_CZ"
16 > LC_PAPER="cs_CZ"
17 > LC_NAME="cs_CZ"
18 > LC_ADDRESS="cs_CZ"
19 > LC_TELEPHONE="cs_CZ"
20 > LC_MEASUREMENT="cs_CZ"
21 > LC_IDENTIFICATION="cs_CZ"
22 > LC_ALL="cs_CZ"
23 > LANGUAGE="cs_CZ"
24
25 Není zbytečné nastavovat všechny ty další proměnné, když se nastaví
26 LANG? Jestli si dobře pamatuji, kdysi jsem četl někde v nějaké
27 dokumentaci (snad od locale), že se má nastavovat jen proměnná LANG, že
28 ostatní se pak nastaví podle ní a má smysl je nastavovat například v
29 případě, že chceme nějaké národní prostředí a v něm nějakou výjimku -
30 například třeba češtinu (LANG="cs_CZ") a k tomu třeba desetinou tečku
31 místo čárky (LC_NUMERIC="C").
32
33 Ještě si matně vybavuji, že v tom samém dokumentu se nějak brojilo proti
34 LC_ALL, to že prý stejně přepíše všechno...
35
36 Takže já osobně mám v /etc/env.d/04locale jen toto:
37
38 LANG="cs_CZ.ISO-8859-2"
39
40 A ještě jedna věc - doporučuje se uvádět i kódování. Je fakt, že v
41 minulosti mi to někdy dělalo problémy, pokud jsem ho explicitně neuvedl
42 (ISO-8859-2 nebo UTF-8).
45 > Promenna LINGUAS je uvedena v make.conf
46
47 Tu jsem tam měl také, ale nevšiml jsem si žádného efektu. Jednu dobu
48 jsem jí měl definovánu i v /etc/env.d/04locale. Je v tom nějaký rozdíl?
49
50 A co proměnná LANGUAGE?
51
52 Začínám mít pocit, že je těch proměnných pro nastavení jazyků nějak moc.
53 :-) Budu to asi muset opět po čase prokonzultovat s panem Googlem... :o)
56 Marek Turnovec
60 http://mat.medik.cz/