From: Jan Oppolzer <jan.oppolzer@×××××.com>
To: jan.letko@×××××.sk, gentoo-user-cs@××××××××××××.org
Subject: Re: [gentoo-user-cs] firewall a auto štart príkazov
Date: Wed, 15 Dec 2004 00:55:09
1 On Mon, 13 Dec 2004 20:39:32 +0100, Ing. Ján Letko
2 > 1. - vytvoril som si script, firewall do init.d kde mám príkazy pre
3 > iptables
4 > toto asi nie je najhodnejšie riešenie, kde by to bolo optimálne
5 > uložiť, aby sa firewall pravidlá spúšťaly podľa nejakej štandartnej
6 > metódy a boli ľahko editovateľné ?
7
8 resil bych to takto:
9 a) mit skript, se sepsanymi pravidly
10 b) tento skript spustit
11 c) ulozit pravidla: /etc/init.d/iptables save
12 d) spustit iptables: /etc/init.d/iptables start
13 e) pridat do default runlevelu: rc-update add iptables default
14 ...hotovo...
15
16 pokud se rozhodnete nejake pravidlo pridat/upravit/odebrat:
17 a) provest upravy v skriptu s pravidly a pote zastavit iptables
18 [a nyni jiz jako v prvnim pripade]
19 b) spustit skript
20 c) ulozit pravidla
21 d) spustit iptables
22 ...hotovo...
23
24 > 2.- na nastavenie rýchlosti sieťovej karty používam mii-tool, kde je
25 > najvhodnejšie zadať príkaz mii-tool, aby sa po štarte korektne spustil ?
26 >
27 > Existujú nejaké voľby conf.d ?
28
29 tady moc neporadim, protoze nevim, o cem je rec :o) ...kazdopadne
30 pokud by tento skript mel byt vykonan az jako posledni (cili po
31 nastartovani site napr.), tak pridat do /etc/conf.d/local.start
32 skriptu.. a samozrejme nezapomenout pridat sluzbu "local" do default
33 runlevelu (rc-update add local default), aby se obsah vyse jmenovaneho
34 skriptu/souboru provedl..
35
36 --
37 Jan Oppolzer <jan.oppolzer@×××××.com>