From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] spatna gateway
Date: Mon, 20 Nov 2006 21:02:11
Liquid píše:
> Jakmile nastavim GW z nove site a otestuju TRACEROUTE nekam do internetu, > stale mi to routuje pres starou GW a ne pres tu novou. > > V cem muze byt problem?
Pravděpodobně v konfiguraci sítě ;-) Nevím, jestli někdo zkušenější dokáže odhadnout určitější odpověď. Myslím, že užitečné informace ukazující, co je třeba opravit, by mohl obsahovat výstup /sbin/route (jen tak, bez parametrů -- což lze volat i jako obyčejný uživatel), a samozřejmě obsah souboru /etc/conf.d/net. Předpokládám, že /sbin/route vypíše něco jako
> Kernel IP routing table > Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface > ip.doména.eth0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0 > ip.doména.eth1.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1 > loopback * 255.0.0.0 U 0 0 0 lo > default ip.číslo.staré.brány 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
a možná ještě
> default ip.číslo.nové.brány 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
přičemž řádek začínající default je samozřejmě to, co musí pryč. Jestli se nepletu, všechno, co následuje za ním, už jádro ignoruje, protože prochází pravidla jedno za druhým a první, které začíná default, odpovídá každé adrese, dál hledat netřeba. Buď se to dá ručně (jako superuživatel): # route del default gw ip.číslo.staré.brány a případně ještě: # route add default gw ip.číslo.nové.brány dev eth0 nebo opravou /etc/conf.d/net a restartem net.eth0 # /etc/init.d/net.eth0 restart (dovolil jsem si předpokládat, že eth0 vede do vnější sítě a eth1 do vnitřní). V /etc/conf.d/net pak nejspíš sedí něco jako
> route_eth0=( "default via ip.číslo.staré.brány" ) > route_eth0=( "default via ip.číslo.nové.brány" )
nebo