From: Pavel Dobes <gentoo@×××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] interaktivita desktopu
Date: Mon, 25 Jun 2007 07:33:41
On Sun, 24 Jun 2007 22:52:33 +0200
Jan Kundrát <jkt@g.o> wrote:

> Zdravim, > mam pocitac s dual core CPU a 1GB pameti, bez swapu. Pustil jsem variaci > na `nice make -j20`,
nice v default dava tusim nice 10. Samostatne to je celkem OK. make -j20 je docela zahul pro procesor a nedivim se, ze v teto kombinaci to zere vsechno. I kdyz to ma nice 10. Ono kdyz spustit 20 vlaken kompilace. Mam takovy dojem, ze by to melo byt neco jako j{pocet CPU nebo jader +1}. Kdyz je to vice, tak to je celkem bezucelne, teda pokud tim nechces delat nejake benchmarky. Umim si to predstavit. Pusiti se kompilace, dojde misto v pameti, zaplni se swap a klesa doba odezvy. Stavalo se mi to, kdyz jsem mel malo pameti. Preponout do konzole mi trvalo asi 20min a vykreseni promtu dalsich 5. Pocitac jsem stejne zresetoval, protoze login zdechnul pokazdy na timeout.
> LEDka od > disku blikala jako diva, bylo slyset seekovani. >
To je to prehazovani swapu
> Myslim si, ze kdyz neni rozdil mezi `make` a `nice make` a oboji stroj > efektivne shodi (nulovou reakci na CapsLock, pohyb mysi, Ctrl+Alt+Fx, > Ctrl+Alt+Backspace pokladam za znamku mrtveho stroje), je neco shnileho > ve stroji cinskem.
problem je v -j parametru
neni problem, prtoze amarok byl v pameti, problem je pokud chces neco, co je ve swapu
resume: nastavit nejakou rozumnou hodoutu parametru j ;-) PaD
-- gentoo-user-cs@g.o mailing list