From: Andrej Kacian <ticho@g.o>
To: gentoo-user-cs@××××××××××××.org
Subject: Re: [gentoo-user-cs] vyber VPN
Date: Sat, 19 Mar 2005 22:58:49
On Sat, 19 Mar 2005 23:28:08 +0100
Jan Kundrát <jan.kundrat@×××.cz> wrote:

> Lukas Kocourek wrote: > > prosim o doporuceni na VPN reseni. Potrebuju pripojit na centralu 2 > > vzdalena pracoviste (vsude jsou gentoo firewally) + moznost pripojeni > > road warrioru s WinXP. Preferuji stabilitu, slusnou uroven bezpecnosti > > a rozumne slozitou konfiguraci. > > mno vsude se rika OpenVPN...
Tak, tak, openvpn. Minuly mesiac som rozbehaval viacero openvpn "multi-client" serverov, a musim ten softver pochvalit - akonahle clovek spravne nastavi openssl a vlastnu certifikacnu autoritu na serveri na podpisovanie klientskych certifikatov, je to uplna "pohadka". :) Dokonca existuje aj GUI pre windowsy, a to na dost slusnej urovni - user doubleklikne na ikonu, a behom par sekund je pripojeny/odpojeny. Samozrejme, rozpravam tu o verzii 2.0, ktora sice este nie je oficialne releasnuta (momentalne je najnovsi release candidate 16), ale uz tusim od 2.0beta11 som nenarazil na jediny problem. Ebuild pre openvpn 2.0 sa v portage este nenachadza kvoli tomu, ze interface sa vo vyvojovych verziach este dost menilo, ale ak pohladas na bugs.gentoo.org, tak tam nejaky ten plne funkcny ebuild najdes. Ja osobne som to vsade instaloval zo zdrojovych kodov - netreba ziadne parametre pre ./configure, make install nainstaluje vseho vsudy dva subory. -- Andrej "Ticho" Kacian <ticho at gentoo dot org> Gentoo Linux Developer - net-mail, antivirus