From: "Szellem Tamás" <mrszellem@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Kernel Panic
Date: Wed, 31 Aug 2011 13:05:52
1 Sziasztok!
2
3 Most telepítek először éles gépre gentoo-t eddig csak virtualbox-on
4 próbálkoztam ahol sikerült, emiatt is gondoltam megpróbálom élesben.
5 sajna problémám akadt ugyanis a boot-oláskor nem akar elindulni, a rendszer
6 leáll kernel panic-al (kép csatolva)
7 a kernelt az "emerge gentoo-source"-al telepítettem, a jelenlegi kernelt
8 kézzel konfiguráltam a "make menuconfig" parancsal, de előtte a "genkernel
9 all" parancsal fordított kernel is ugyanezt a hibát dobta
10 mivel virtualbox-on sikerült gondoltam megpróbálom egy másik gépen is (
11 laptop ) ahol szintén ezt a hibát kaptam
14 a vinyó amire telepíteni akarom IDE csatlakozón van csatolva és egy 40 gigás
15 maxtor vinyó ( emiatt próbáltam grub.conf-ba root=/dev/hda1-el is de ugyanez
16 a hiba vele ) az sda1 egy ext4-es file rendszer mellette az sda2 ami a swap,
17 másik vinyó nincsen a rendszerben ( le van csatlakoztatva )
18 Proci: Amd phenom X4 955, Alaplap neve: ASRock M3A UCC
21 grub.conf-om tartalma:
22
23 default 0
24 timeout 30
25 #splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
26
27 title Gentoo Linux 2.6.24-r5
28 root (hd0,0)
29 kernel /boot/kernel-genkernel-x86_64-2.6.39-gentoo-r3 root=/dev/sda1
30 rootfstype=ext4
31 #initrd /boot/initramfs-genkernel-x86-2.6.24-gentoo-r5
32
33 # vim:ft=conf:
37 esetleg még amit kiemelnék hogy amikor indul a rendszer kb 20 másodperce
38 megáll ennél:
39 switching to clocksource tsc
40
41 Szerintem valamit én ronthatok el vagy a grub-ba vagy a kernel
42 konfigurálásakor arra kérnélek titeket hogy adjatok valami tippet hogy mivel
43 próbálkozhatnék még
44
45 Válaszotokat előre is köszönöm!
48 IV. éves mérnök-informatikus hallgató
49 SZE-MI-BSC (Győr)

Attachments

File name MIME type
DSC01790.JPG image/jpeg