From: "Szellem Tamás" <mrszellem@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Kernel Panic
Date: Wed, 31 Aug 2011 13:05:52
Sziasztok!

Most telepítek először éles gépre gentoo-t eddig csak virtualbox-on
próbálkoztam ahol sikerült, emiatt is gondoltam megpróbálom élesben.
sajna problémám akadt ugyanis a boot-oláskor nem akar elindulni, a rendszer
leáll kernel panic-al (kép csatolva)
a kernelt az "emerge gentoo-source"-al telepítettem, a jelenlegi kernelt
kézzel konfiguráltam a "make menuconfig" parancsal, de előtte a "genkernel
all" parancsal fordított kernel is ugyanezt a hibát dobta
mivel virtualbox-on sikerült gondoltam megpróbálom egy másik gépen is (
laptop ) ahol szintén ezt a hibát kaptam

a vinyó amire telepíteni akarom IDE csatlakozón van csatolva és egy 40 gigás
maxtor vinyó ( emiatt próbáltam grub.conf-ba root=/dev/hda1-el is de ugyanez
a hiba vele ) az sda1 egy ext4-es file rendszer mellette az sda2 ami a swap,
másik vinyó nincsen a rendszerben ( le van csatlakoztatva )
Proci: Amd phenom X4 955, Alaplap neve: ASRock M3A UCC

grub.conf-om tartalma:

default 0
timeout 30
#splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz

title Gentoo Linux 2.6.24-r5
root (hd0,0)
kernel /boot/kernel-genkernel-x86_64-2.6.39-gentoo-r3 root=/dev/sda1
rootfstype=ext4
#initrd /boot/initramfs-genkernel-x86-2.6.24-gentoo-r5

# vim:ft=conf:

esetleg még amit kiemelnék hogy amikor indul a rendszer kb 20 másodperce
megáll ennél:
switching to clocksource tsc

Szerintem valamit én ronthatok el vagy a grub-ba vagy a kernel
konfigurálásakor arra kérnélek titeket hogy adjatok valami tippet hogy mivel
próbálkozhatnék még

Válaszotokat előre is köszönöm!

--
IV. éves mérnök-informatikus hallgató