From: "Ábrahám Péter" <pabraham@×××××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Samba Windows XP home ACL editor
Date: Wed, 04 Apr 2007 15:18:25
Helló,

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Add_a_gentoo_server_to_a_windows_network -n
található leírást nagyjából követve beüzemeltem egy samba servert.
Szeretném azonban, hogy a kilensek, melyek Windows XP home-ok, képesek
legyenek az adott samba megosztás fájlain, könyvtárain, ACL-eket
állítani. A http://www.whitsoftdev.com/rshx/ -ról leszedtem &
installáltam az rshx-et, ami az XP "normál" üzemmódjában is megjeleníti
a "Tulajdonság" menüpontban a "Biztonság" fület és lehetővé teszi az
acl-ek állítgatását a helyi gépen lévő fájlok esetében a helyi
felhasználóknak. A samba megosztáson azonban ez nem működik. Sejtésem
szerint a samba szervert be kell üzemelni PDC-ként (ezt most nem így
van.) A smb.conf-ban a "nt acl support = true" ill. a megosztásnál a
"inherit acls = yes" be van állítva. A /etc/nsswitch.conf-hoz egyelőre
nem nyúltam.
Kérdés: Megoldható-e egyáltalán Windows XP Home alatt a samba (nt) acl
beállítás? Megoldotta-e ezt már valaki hasonló felállásban?

üdv,

Péter