From: Mac <gentoo.macs@××××××××.hu>
To: Gentoomagyar <gentoo-user-hu@l.g.o>
Subject: [gentoo-user-hu] x11vnc használata - nálam
Date: Sat, 25 Sep 2004 20:51:33
1 Üdv,
2
3 Ok.
4
5 Szerver: epia 800-as, xorg 6.8.x
6 kliens: athlon2200
7
8 Szerveren:
9
10 # emerge libvncserver
11
12 Ez tartalmazza az x11vnc egy korábbi verzióját. A szerzőnél van újabb
13 (nem lényeges alapvetően, nem nézegettem sokat). Az x11vnc fogja
14 lopkodni az X desktop képeit és küldi tetszőleges vncviewer proginak.
15
16 // #emerge tightvnc
17 // Csak a megszokás végett, mert végülis a szerveren ennek semmi
18 jelentősége, ugyanis nincs nekem Xvnc-m az xorghoz.
19
20 Kliensen:
21 # emerge tightvnc
24 No, ennyit a csomagtelepítésről.
27 Eztán:
28
29 Szerver és Kliens bekapcsol. Vár (kávé, cigi, gyerekek megszidása stb.
30 ami kitölt pár percet).
31
32 Kliensről be ssh a szerverre:
33
34 pongi@kliens# ssh walaki@epia
35 Password: ****
36 walaki@epia$ su -
37 Password: **** // igen, négy csillag nekem is
38 root@epia# ./gox // ld. később
39 root@epia# x11vnc -display :0
40 blablabla kimenet, így hagy
43 másik terminálban (értelemszerűen X alól):
44
45 pongi@kliens$ vncviewer epia
46
47 ÉS ENNYI :)
48
49 Ja, gox:
50
51 --------- 8 -----------
52 #!/bin/sh
53 startx &
54 --------- 8 -----------
55
56 Azért így indítjuk az X-et ssh-val, mert:
57 1. Nem állítottam be, hogy alapból elinduljon az X.
58 2. Ha kilépek az ssh sessionből, attól még jó lenne, ha az elindított
59 X-em futna és rajta minden alkalmazásom.
60
61 Van valami jogosultság kezelés is, meg valami -forever kapcsoló a
62 x11vnc-nél, de nem érdekel egyelőre.
63 Másrészt lehet swf-et is csinálni abból, ami az X-en zajlik. (emerge -s
64 vnc, valahol ott láttam én is.)
65
66 Üdv, István
67
68 PS: Én azért az x11vnc 6.2-es verzióját használom, de végülis nincs
69 jelentősége.
70 Képernyőképet tudok mellékelni, hogy hogy is néz ki (ablakok), ha valaki privátban kér: 180kbyte, png.