From: Gabor BOROS <user.boros.gabor@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] előadás
Date: Tue, 20 Sep 2005 18:48:30
2005/9/20, Keresztely-Krall Gyula <plecotus@××××××.ro>:
> On Tuesday 20 September 2005 01:40, Tóth Csaba wrote: > Szia! > Egy erdekes link: > http://www.timekiller.org/carpc/ > > > Igazából ilyenekre gondolok, mint pl. hány évig működött a legtovább > > kikapcsolás nélkül egy gentoo-t futtató gép (tényleg ilyeneknek hol > > tudok utánanézni?), vagy végülis bármi amit úgy éreztek hogy arról nekem > > beszélnem kellene. Most nem kész előadást várnék, hanem mondjuk akár > > címszavakat, vagy pár mondatot. Most sebtiben egy összefoglalást kell > > leadjak, és a héten napról napora a szemeitek előtt fog elkészülni majd > > a konkrét szöveg és a perezentáció. > > Csak gondoltam már a bevezetőt is bedobom a közösbe, hátha valaki még > > hozzátenne vagy elvenne vmit. > > > > tsabi > Udv > -- > ________ > Enexis > Plecotus Serv > > -- > gentoo-user-hu@g.o mailing list > >
Hamár tapasztatokat vársz, leírom én is.. Jómagam is kipróbáltam már rengeteg linux disztribuciót, egy időben ez volt a szokásom.. cd letölt, kiir rw-re, linux kipróbál.. így lettem az uhusból debian fan nagyon sokáig.. lenyűgözött mennyivel nagyobb lehetőségek vannak benne.. itt most elősorban az elérhető csomagok számára gondolok, és tetszett hogy sehol egy grafikus vezérlőpult és társai.. ilyenektől áll fel a szőr a hátamon pl egy suse használatakor.. (nem tudom mit írok át és hol valójában..). Aztán mivel szert tettem egy 64bites rendszerre, és debian még nem volt stabil 64biten, és jelezték hogy csak a következő kiadás lesz az, és amúgyis elég sokat szívtam debian test-el korábban apróságok miatt, gondoltam ideje újra nekivágni gentoonak (régen próbáltam már.. ám net nélkül nem sok értelme volt..).. És hát úgy döntöttem maradok..:) Elsősorban amiatt hatalmas fórum/irc/webes doksi támogatás miatt szerettem meg, nomeg amiatt hogy ténylegesen látom mit hogyan csinálok meg, melyik configfájlt hogy írom át, és ez mit okoz.. nah meg hogy különféle .example fájlok több segítéget adnak sokszor mint a téma hivatalos man-ja.. Arra meg számítani se mertem volna hogy gyakorlatilag bármiféle plusz beavatkozás nélkül tudok telepíteni 32bes openoffice-t, 64bitre.. de már a sima doksi is jóval egyszerübb volt mint a debian idevágó útmutatója.. Hogy rosszat is mondjak, már jópárszor találkoztam hibás csomaggal.. amivel igazándiból nem sokat tudtam kezdeni.. azonkívül hogy telepítettem egy újabb (általában testing) verzióját, ami aztán lefordult jól.. Ilyenkor jön jól hogy milyen simán lehet más verziójú csomagot telepíteni, és vegyíteni a stabil rendszert, testing csomagokkal.. És amitól a debianról való átváltáskor féltem, hogy esetleg nem lesz annyi csomag mint szeretném.. hát nem igazolódott be.. sőt, egy linuxvilág segítségével még azt is megtudtam hogy csinálhatok saját ebuildet, ha esetleg csak a forrás lenne meg.. Összefoglalva, más disztribúcióknál sokkal többet, és hamarabb lehet megtanulni a rendszerről gentoo-val szerintem.. Rákényszerít:) Bár azért a hivatalos fórum keresője lehetne jobb is.. más rossz tényleg nem jut eszembe.. Remélem segíthettem valamit, üdv. boros gabor -- gentoo-user-hu@g.o mailing list