From: "Szilágyi Károly" <szilagyi.karoly@×××××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] emerge kerdesek
Date: Sat, 10 Jan 2004 23:40:22
kobak <gentoo@××××××××.hu> wrote:

> koszonom. De miert lesz egy csomag "maszkolt"?
mert nem "stabil", olyan proggi vagy bármi, amivel valószínűleg problémák lesznek futás közben (vagy egy lib esetén nem lesz megbízható a vele forgatott program). pl. a gimp fejlesztői verziója is folyamatosan maszkolva van, mert ugye még kiforratlan anyag, lehet, hogy összevissza meghal, el sem indul, görbe vonalat húz, stb. egyébként a "mask" nem u.a., mint az instabil kategória (pl. ~x86, amit az ebuildek elején jeleznek), de mindkettő azért létezik, hogy az instabil csomagokat jelöljék vele, és alapesetben ezeket fel sem kínálja frissítéshez az emerge. azt nem tudom megmondani, hogy miért van két "megbízhatatlan" kategória, gyakorlatilag annyi jelentőségét látom, hogy az ~x86-al jelölt csomagokat el lehet fogadtatni "megbízhatónak", ha a make.conf-ban szerepel az ACCEPT_KEYWORDS="~x86", és ilyenkor pl. az emerge -U world ezeket fogja feltenni. szóval a lényeg az, hogy a maskolt csomag nagyon veszélyes :), de sztem mindenki futtat ilyeneket k -- gentoo-user-hu@g.o mailing list