From: "Ábrahám Péter" <pabraham@×××××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Hotswap sata kérdések
Date: Mon, 19 Mar 2007 14:41:27
Helló!

    Sikerült gond nélkül felinstallálnom a Gentoo-t egy Foxconn (945-ös
chipset) alaplapos gépre, sata winchesterre. A sata vezérlő: JMicron
Technologies, Inc. JMB361A cég honlapja szerint a 2.6.18-as kerneltől
kezdve a driver benne van a magában a kernelben. (Ez így is van.)
Jelenleg 2.6.19-r5-gentoo kernellel üzemel a gép. Van külső sata
csatlakozó, és rendszeresen szeretném lementeni az adatokat egy külső
sata winchesterre, lehetőleg úgy, hogy nem kell leállítani a gépet
közben. Próbaképp rádugtam egy külső sata winchestert, de semmi nem
történt, a dmesg-ben, se volt nyoma. Ha újraindítottam a gépet, akkor
látta mindkét disket, sőt, ha véletlenül bootolható volt, a külső, akkor
arról indult. (Az alaplap és a winchester is SATA II-es.)
    A hotswap sata működéséhez, kell-e valamilyen speciális kernel
opciót beleforgatni/modulba tenni, kellenek-e speciális programok?
Minden alaplap és winchester alkalmas erre, vagy csak bizonyos típusok?
Hol találok erről - kifejezettem a hotswap sataról - szóló leírást?

üdv,

Péter