From: MrATTA <mrattaagas@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] wifi mûködik, de miért? :)
Date: Fri, 02 Mar 2007 21:36:36
1 2.6.17-es.
2 Most kipróbáltam hogy átírtam a conf.d/wireless-ben az essid-t másra, és most arra akar csatlakozni.(Tehát nem a leger&#337;sebb jelre) Biztos hogy valami gentoo-os script van a dologban. De így legalább a szomszéd probléma kiküszöbölve, így újra tetszik :-) De azért kiváncsi lennék hogyan van ez.
3 Ezek futnak:
4
5 Runlevel: default
6 atd [ started ] gpm [ started ] sshd [ started ] distccd [ started ] acpid [ started ] cupsd [ started ] local [ started ] syslog-ng [ started ] domainname [ started ] consolefont [ started ] net.eth0 [ started ] polipo [ started ] numlock
7 [ started ] bluetooth [ started ] portmap [ started ] alsasound [ started ] proftpd [ started ]
8
9 (az eth0 statikus ip-t használ, és megnéztem miel&#337;tt bedugtam nem futott a dhcpcd)
10
11 Aleph <alephlg@×××××.com> wrote:Mint látom legalább 2.6.20-as kerneled van, és a Network részben be van kapcsolva a kernel szintű DHCP konfigurálás is. Kiveszed a kernelből, és utána minden nyugis lesz megint. Én mindig mondtam, hogy nem olyan jó az a Windows, de sose hallgatott rám senki. Nesze nektek, most meg lopjátok a netet is. :-)
12 U.i.: kipróbáltam etz a kernel vs. DHCP-t DHCP kliens nélkül is: sajna nem műküdik.
13
14 Aleph
15
16 MrATTA <mrattaagas@×××××.com > írta, 2007.03.02.:Hello kedves lista!
17
18 A napokban vettem egy usb-s wifi-t, mert van itt egy hotspot a közelben.
19 Szépen beállítgattam mindent, /etc/conf.d/net.wlan0 /etc/conf.d/wireless stb.
20 /etc/init.d/net.wlan0 start parancsal szépen fel is jött amikor a térerő is úgy akarta.
21 De nem adtam egyik runlevel-hez sem, mert a gyenge térerő miatt nem mindig sikerült elsőre a csatlakozás, gondoltam jobb lesz kézzel.
22 Aztán vettem egy usb kábelt, és felragasztottam a dongle-t az ablakba, azóta jó a vétel, elsőre csatlakozik.
23 Észrevettem hogy ha csak simán bedugom az usb-be, akkor is magától csatlakozik:
24 -betölt a modul (ez a hotplug miatt ok)
25 -linkel a hotspothoz (gondolom driver alapértelmezés, a legközelebbi nyitott AP)
26 -aztán elindul a dhcpcd
27 Lehet hülye kérdés, de ez mitől indul? Ezt is a hotplug csinálja, vagy a kernel, vagy szellemek? És ki lehet valahogy kapcsolni?
28 Ismétlem a net.wlan0 nem futott előtte, "szűz" volt minden.
29 Előszőr tetszett a dolog a kicsit win-es feeling ellenére, aztán rájöttem ha holnap a szomszéd vesz egy routert és nem védi le, akkor előbb mindig oda fog csatlakozni, én meg annak nem örülnék, még rosszat gondolna rólam...
30
31 Kiváncsian várom az ötleteket.
32
33 üdv,
34 Ata
39 Don't be flakey. Get Yahoo! Mail for Mobile and
40 always stay connected to friends.
47 Don't be flakey. Get Yahoo! Mail for Mobile and
48 always stay connected to friends.