From: BORGULYA Gergely <gergely@××××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] előadás
Date: Mon, 19 Sep 2005 23:22:30
> Igazából ilyenekre gondolok, mint pl. hány évig működött a legtovább > kikapcsolás nélkül egy gentoo-t futtató gép (tényleg ilyeneknek hol > tudok utánanézni?), vagy végülis bármi amit úgy éreztek hogy arról nekem > beszélnem kellene. Most nem kész előadást várnék, hanem mondjuk akár > címszavakat, vagy pár mondatot. Most sebtiben egy összefoglalást kell > leadjak, és a héten napról napora a szemeitek előtt fog elkészülni majd > a konkrét szöveg és a perezentáció. > Csak gondoltam már a bevezetőt is bedobom a közösbe, hátha valaki még > hozzátenne vagy elvenne vmit.
Lehet, hogy aprosag csak, de a sajat esetemben (epiteszkent) azt tartom a legfobb dolognak, hogy probaltam mar par disztribuciot, nem sokat ugyan, csak immel-ammal, es ki is alakult egy fogalmam az egesz linux rendeszerrol. Olvastam sok how-to-t, man page-eket, es egyre vilagosabb is lett minden, de azert a linux osszesegeben mindig valahogy kicsit misztikus maradt: a disztribuciora szabott, kenyelmet szolgalo konfiguralo szoftverek es egyszerusitett beallitasi fileok mindig hatart szabtak az ismereteimnek es a kepessegeimnek, hogy mit is tudok kihozni a rendszerbol. Nem ertettem meg, hogy az osszetettebb dolgokat hogyan lehet megcsinalni. A gentoo ezzel szemben teljesen tiszta: amilyen egyszeru ez a fapados installalas, annyira konnyu megtanulni is a rendszert. Az egyes szoftvereknek megmaradnak ugyan az egyedi konfiguralasi nehezsegei, trukkjei, amiket nem feltetlen trivialis atlatni, de maga az oprendszer nem jelent a teren a gentoo eseten gatat. Ugy gondolom, hogy nagyon rovid ido alatt, konnyeden, rengeteget tanultam a hasznalataval. BG