From: Aleph <alephlg@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] initscipt uzenetek eltuntetese
Date: Mon, 22 Jan 2007 08:21:47
"Csányi András" <sayusi.ando@×××××.com> wrote:

> 2007/1/22, POLONKAI Gergely <polesz@×××××××××.info>: > > Szia lista, > > > > telepitettem egy gentoot az egyik ugyfelunknel, aki azt kerte, hogy > > biztonsagi okokbol rejtsuk el a soksok uzenetet, amit az init scriptek > > irnak ki (Starting ... service [ok] stb). Meg lehet ezt oldani "szep" > > modszerrel, vagy initscripteket kell hozza modositani? > > Rakj fel neki bootsplash-t. Az még tényleg szép is :) >
Szia! Nekem van egy brutális ötletem. Válaszd ki a vesafb-tng opciót a framebuffer supportnál, és ott a felbontást állítsd olyanra, amit a monitor biztos nem tud megjeleníteni. Így a monitor kikapcsol a bootfolyamat során, viszont az X beindulásakor be fog kapcsolni. Utólag sem tudja megnézni senki sem az igaz. Valamint a logokat is tedd egy egyszerű felhasználó számára olvashatatlanná: 600. Ebben az esetben ne felejts el egy tartalék kernelt is fordítani, amivel te egy jelszó ellenében tudod elindítani a rendszert működő konzollal. Ehhez egy kis segítség: http://www.gentoo.org/doc/hu/security/security-handbook.xml?part=1&chap=2 Aleph -- gentoo-user-hu@g.o mailing list