From: "Milus János" <jmilus@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] AMD64 mas profillal
Date: Sun, 26 Nov 2006 22:32:38
2006. 11. 26, vasárnap keltezéssel 20.01-kor Tanacs David ezt írta:
> Sziasztok! > > Van esely arra, hogy egy AMD64 gep (Fujitsu-Siemens Amilo A1667G) > mukodjon mas, pl. a /usr/portage/default-linux/x86/2006.1 profillal? Jo > lenne lecserelni, mert firefox pluginok nem igazan mukodnek, meg > valahogy szimpatikusabb volt a sima 32bit. :) > Kernelt termeszetesen amd64 tamogatassal gondoltam, mert a processzor > kulonben beragad 800 MHz-en a maximalis 2000 helyett. >
Persze, 32 biten elvileg gond nélkül működnie kell. Mondjuk ha csak 32 bites userland van fenn, egy picit (de tényleg csak egy picit) gyorsabb, ha 32 bites kernelt is forgatsz.
> Tenyleg! Fel tudna valaki homalyositani egy kicsit a kulonbozo > profilokrol? Pl. embedded, default-darwin, default-bsd, uclibs... Ezek > mit takarnak, hogy lehet oket beroffenteni? >
Elég beszédes nevek... Embedded az embedded rendszerekhez. default-darwin ha nem linux kernelt, hanem MacOS X kernelt akarsz. default-bsd ha freebsd kernellel használod. uclibs ha glibc helyett uclibet akarsz használni (szintén általában embedded cuccokhoz). Selinux ha selinuxot akarszhasználni, emlékeim szerint ez obsolate, mert átkerült a hardened alá. A hardened profile használatával meg a kóülönböző megnövelt biztonságú cuccok jönnek, mint a selinux, rsbac, PaX stb. Mondjuk a hardened és talán a bsd-t kivéve elég bétás állapotban vannak ezek még, szóval szerintem maradj a default-linux alatt elérhető profiloknál.