From: "Gelle István" <IGelle@×××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Gentoo ppc64-en multilib hogyan?
Date: Sun, 17 Feb 2008 00:33:05
1 Sziasztok!
2
3 Üzemeltetek a cégnél egy ppc64-es gentoo szervert.
4 Eddig rendben is a dolog, azok a csomagok amik ppc64-re lefordulnak tökéletesen üzemelnek (apache, php, mysql, postgresql, samba, ftp, irc, stb.).
5
6 Azonban kellenének rá játék szerverek is.
7 Bár a Quake3 dedicated szerver tökéletesen lefordul, települ és fut sajnos a klienseken használhatatlan (belépve a szerverre nem lehet a respawn helyről elmozdulni).
8 Hosszas netbogarászás után arra jutottam, hogy ez azért van, mert a módok (OSP, WQ3, stb.) 32 bitre vannak forgatva és mivel ezeknek nem lehet megszerezni/forgatni a forrását tehát annyi meg egy bambi 64 bites rendszeren. (Érdekes módon találtam Fedora repóban Quake3 dedicated szerver ppc64-es binárist, de fogalmam sincs mire használhatják azon kívül hogy szépen fut)
9
10 Hogy tudnák ppc32-re forgatni bizonyos csomikat, úgy hogy megmarad a ppc64-es 4 pingvines alap rendszer ami nagyon brutál és minden tökéletesen működik?
11 Tehát nem akarok átállni 32 bites userlandra!
12
13 Arra jutottam ugye, hogy multilib de, hogyan?
14 Ezt találtam:
15 http://www.clusters.umaine.edu/wiki/index.php/Gentoo_2006.0_64-Bit_Userland_to_2006.0_Multilib
16 De ez sajnos igen szakállas.
17 2006-os profilra azért nem downgradelnék, mert borzasztó deprecated.
18
19 Jelenleg ezt a profilt használom:
20 /usr/portage/profiles/default-linux/ppc/ppc64/2007.0/64bit-userland/server/power5/
21 A rendszer:
22 huinfoppc64 / # uname -a
23 Linux huinfoppc64 2.6.23-gentoo-r8 #1 SMP Fri Feb 15 10:05:24 CET 2008 ppc64 POWER5 (gr) CHRP IBM,9111-520 GNU/Linux
24
25 Igaz hogy van egy ilyen profil ami nem deprecated:
26 /usr/portage/profiles/default-linux/ppc64/dev/multilib/
27 De ez nem tetszik mert igen általános profilnak tűnik, se szerver se power5.
28 Ha profilt váltok rá mindenféle marhaságot (opengl, qt, stb.) fel akar rakni ami szerverre nem kell.
29
30 Használ valaki esetleg ppc64-en gentoo-t?
31 Tudnátok segíteni?
34 GES
35 --
36 gentoo-user-hu@l.g.o mailing list