From: "Skultéti Péter" <nsuperbus@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Portage kérdés
Date: Fri, 02 Mar 2007 11:01:42
Sziasztok!

Van néhány problémám a portage-el, vagy lehet hogy én vagyok a béna. :-)
Xfce4 volt fenn eddig a gépen, gtk -gnome -qt3 -qt4 -kde
flag-el(/etc/make.conf-ba).
Letöröltem az xfce4-et, és mellette nem volt más ablakkezelő,mert kde-et
akarok felrakni. Kiadtam a regenworld parancsot. Problémák itt kezdődnek:

1. beállítottam a következő flag-eket: -gtk qt3 qt4 kde. Letöröltem minden
gnome-os csamagot,mert néhány kellett pl: gimp-nek. Ha kiadom az
emerge -uDNpv world parancsot, akkor sok csamgot megtalál, viszont sok
csomagot meg nem veszi észre. Ilyen például a graphviz csomag, ahol a -gtk
flag-et nem érzékeli,csak ha pontosan rákeresek a nevére. Sok ilyen van. Nem
értem miért nem találja meg ezeket a csomagokat.
2. kiadom a revdep-rebuild-ot, kijelzi, hogy az xscreensaver csomagnak kell a
libglade, mert közben kitöröltem. De ezt már az emerge -uDNpv world parancs
hatására nem jelzi,csak így: emerge -pv xscreensaver.
3. ha kiadom ezt: emerge -e system, emerge -e world. Nem ezzel lehet minden
csomagot újra telepíteni? Kiadja hogy 335 csomagot fog újratelepíteni. De a
qlist -ICv meg 553 darabot talál. emerge -e world miért nem találja meg a
többit?

Milyen parancssal szoktatok frissíteni? A segítséget előre is köszönöm.