From: Aleph <alephlg@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] Csomagok fuggosege
Date: Tue, 19 Jun 2007 19:19:39
Szia!

Ha jól vettem észre, akkor az alábbi két esetből egyről lenne szó:
 - A USE flagekből kikerült egy, mondjuk a perl;
 - Egy régebben feltelepített csomagot leszednél, az olyan függőségeivel
együtt, amire más csomagoknak nincsen szüksége.
Mindkét esetben az emerge --depclean a barátod. Ez felépíti a teljes
függőségi fát, mint az emerge -e world, és utánna azt kivonja a rendszeren
lévő csomaglistából. A kettő különbsége szagzsargonban "szemét". Pont az
amire neked ugye éppen nem lenne szükséged. Ez akkor is ki tud alakulni, ha
folyamatosan ugyanazokra a csomagokra van szükséged, ugyanis a függőségek
változnak, de a Portage magától nem szedi le a már nem szükséges csomagokat.
A deplean kiadása előtt érdemes kitisztítani a /var/lib/portage/world fájlt
az olyan csomagoktól, amelyeket te mint felhasználó nem használsz, ugyanis a
szükséges függőségeket ugye a Portage feladata a rendszeren tartani.
Ha egy unszimpatikus csomagot szeretnél törölni, akkor azt egyszerűen töröld
le (gondolom nem a GCC vagy a Python az). Ha függősége egy neked fontos
csomagnak, akkor az úgyis vissza fog mászni.
Az emerge --depclean nagyon hasznos, és megfontolandó tanácsokkal lát el a
beindulásának az elején! Persze angolul, de ugye azt már megszoktuk.

Aleph