From: Arpad Lukacs <Arpad_Lukacs@×××××.com>
To: "'gentoo-user-hu@l.g.o'" <gentoo-user-hu@l.g.o>
Subject: [gentoo-user-hu] Rescue?
Date: Thu, 02 Sep 2004 12:34:52
Hello!

Csak egy kérdésem volna gyakorlottabb Gentoo használókhoz.
Ha felrakja az ember a Gentoo-t és nem csinált semmit annak érdekében, hogy
be tudja később azt indítani (bootlemez, lilo, etc) van-e valami lehetőség
arra, hogy mégis beindítsa azt újratelepítés nélkül? ;-)
Mivel mindent magamnak fordítgattam így nem szeretném újra megtenni, csak ha
más megoldás nincs.
Vezetéknélküli a netem és ezt alapból a Gentoo nem kezeli (remélem csak
egyelőre... :-D), muszáj voltam VmWare-ben csinálni egy virtuális gépet ami
a rendes HD-met használja és úgy feltelepíteni. Így csak simán megadtam az
XP-m IP-jét és ment a net, tudta töltögetni amit akart. Közben én is tudtam
csinálni amit akartam :-) Mivel az XP bootját akartam használni (nem azért
mert az jó, csak gondoltam egy esetleges XP újratelepítésre és az a Lilo-t
kipucolja...), ezért a bootolást úgy csináltam meg, hogy a Lilo-t
elindítottam, hogy írja be hda bootszektorába amit akar. Onnan dd-vel
kimásoltam a bootszektort egy file-ba. Ezt adtam meg az XP boot.ini-jének.
Ezután a Lilo-val visszaállítottam az eredeti (XP-s) bootszektort.
Ezután VmWare nélkül indítottam a Gentoo-t, felraktam a wireless kártyámhoz
a Linux-os drivert és így is sikerült beindítanom a netet (meglepően
könnyen! :-)). Ez ment is szépen a már említett áramszünetig. Ezután
próbáltam ismét beindítani, de nem sikerült, a Gentoo telepítő CD-vel sem
(van azon egyáltalán rescue lehetőség vagy csak én vagyok vak?).
Nemrég pakoltam újra az egészet (már a legfrissebb Gentoo-t, amit nemrég
jelent meg), de a boot megint nem lett jó. Most én rontottam el. ;-)
Tehát, most van egy frissen telepített Gentoo-m amit nem tudunk beindítani.
Mit lehet tenni az újratelepítésen/fordításon kívül?

Köszi!

Lukács Árpád