From: "Bujdosó Ferenc" <bujdoso@×××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] Csomagok fuggosege
Date: Tue, 19 Jun 2007 21:58:19
Aleph írta:
> Szia! > > Ha jól vettem észre, akkor az alábbi két esetből egyről lenne szó: > - A USE flagekből kikerült egy, mondjuk a perl; > - Egy régebben feltelepített csomagot leszednél, az olyan függőségeivel > együtt, amire más csomagoknak nincsen szüksége. > Mindkét esetben az emerge --depclean a barátod. Ez felépíti a teljes > függőségi fát, mint az emerge -e world, és utánna azt kivonja a > rendszeren > lévő csomaglistából. A kettő különbsége szagzsargonban "szemét". Pont az > amire neked ugye éppen nem lenne szükséged. Ez akkor is ki tud > alakulni, ha > folyamatosan ugyanazokra a csomagokra van szükséged, ugyanis a függőségek > változnak, de a Portage magától nem szedi le a már nem szükséges > csomagokat. > A deplean kiadása előtt érdemes kitisztítani a /var/lib/portage/world > fájlt > az olyan csomagoktól, amelyeket te mint felhasználó nem használsz, > ugyanis a > szükséges függőségeket ugye a Portage feladata a rendszeren tartani. > Ha egy unszimpatikus csomagot szeretnél törölni, akkor azt egyszerűen > töröld > le (gondolom nem a GCC vagy a Python az). Ha függősége egy neked fontos > csomagnak, akkor az úgyis vissza fog mászni. > Az emerge --depclean nagyon hasznos, és megfontolandó tanácsokkal lát > el a > beindulásának az elején! Persze angolul, de ugye azt már megszoktuk. > > Aleph > > Bujdosó Ferenc <bujdoso@×××.hu> írta, 2007.06.19.: >> >> Polonkai Gergely írta: >> > Hali! >> > >> > Most neked vagy az equery d csomagnev parancs kimenete kell, vagy >> > felreertettem a leveledet :) >> > >> > Udv, >> > POLONKAI Gergely >> > >> > Bujdosó Ferenc írta: >> > > Szia list! >> > >> > > Ha azt szeretném megtudni, hogy 1 valamely telepített csomagot >> milyen >> > > telepített csomagok faszánálnak, mert mondjuk le szertném törölni, >> > > milyen parancsot adja ki? >> > >> > > Ezen agyalok már 1 idelye, és nem jutok dqlQre:) >> > >> > > Bujdosó ferenc >> > >> Bocs igazad van!:)) >> >> -- >> gentoo-user-hu@g.o mailing list >> >>
Ez nagyon hasznos volt, mert az asztali gépemen takaritani kell, és a mostani 'munkamhoz' is nagyon jól jön. Elmesélem miröl van szó, úgy jobban érthető lessz. Van 1 pentium 1-es gép. Nincs vinyója, compact flash-ről indul. Van is épp egy 1 G kártyám, 1 touch screenem, van a gépben wi-fi... Namost. Csináltam 1 könyvtárat a saját gépemen, rámásoltam a stg3-at ráléptem a könyvtárra chroot-tal, újrafordítottam az stg-et, és feltelepítettem 1 gentoo-t úgy, hogy csak opera, X, jre, mplayer, mplayerplug-in van rajta, fordítottam neki 1 nagyon minimális kernelt, és ugye az is rajta van, ami csak a teleítéshez kell. Egyszóval, épp hogy csak netezni lehessen vele. Éhez viszont nincs szukség 1 csomó mindenre. Pl.: a perl python nano info man emerge... Szóval, lístát szeretnék készíteni arról, mit ne mésoljak át a kártyára, hiszen a könyvtáramban úgyis megvan minden, a működéshez meg nem kell. Ha mésis fel kell(ene) telepíteni valamit, akkor telepítem chroot-tal a könytéramba, és rsync-el másolom. Kihúzom a kártyát be a kis gépbe... Hát kb ennyi:) És aszthiszem foglak még 'zaklatni' titeket ezügyben:)) -- gentoo-user-hu@g.o mailing list