From: "Vidók Tibor" <vidokt@××××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] billentyűzet kiosztás applet hibázik
Date: Tue, 23 May 2006 15:57:46
1 Sziasztok!
2
3 Több éve használok genntoot, és sok-sok telepítés és frissítés után is
4 van egy problémám xorg + gnome alatt a billentyűzetemmel. Nem olyan
5 vészes, ezért nem is foglalkoztam vele eddig, most viszont meg kéne
6 oldani, mert lehet, hogy emiatt fagy xorg7 és xgl.
7 Xorg.confban kbd-t használok driverként, és pc105, hu kiosztással. Gnome
8 billentyűzet kiosztás apletje csak a magyar kiosztást említi, és amikor
9 megpróbálok új kiosztást hozzáadni/később átváltani rá, egy csomó
10 hibaüzenetet dob (Asszem setxkbd-re, vagy hasonlóra). Parancssorból
11 xsetkbd (?) paranccsal viszont simán tudok váltani (ezért nem is
12 foglalkoztam vele).
13 Kérdésem, hogy találkoztatok-e már ilyennel, illetve tudtok-e küldeni
14 egy magyar millentyűzetre megírt xorg.conf keyboard szekciót? Laptopot
15 használok, ugyhogy lehet hogy a pc105 nem tetszik neki? Deadkeys most
16 kell, vagy nem? Ha beállítom (vagy ha kikapcoslom) a deadkey
17 használatát, meghal a billentyűzetem, ha X-ről akarok terminálra
18 váltani. Ilyenkor vagy sshn restart xdm, vagy reset:(
19 (most xorg7-tel és xgl-lel ugyanez van, és logol is billentyűzet miatt,
20 ezért aktuálissá vált, hogy utánnanézzek).
21 Ha van valami ötletetek, azt szivesen olvasnám.
22
23 Logot és pontos hibaüzenetet majd küldök csak előbb szétválasztom hogy
24 hol kbd és hol xorg hiba, és bocsi hogy pongyolán fogalmaztam, de most
25 Wines gépem van csak.
26
27 Üdv mindenkinek:
28 Tibor