From: Adam Lantos <hege@××××××.org>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] xrandr-1.2
Date: Mon, 11 Jun 2007 19:55:40
sziasztok

bocsanat a hasznalhatatlan levelekert, de a gmail valamiert base64
kodolja a levelet, ha nem 7biten kodolhato... a gentoo listaszerver
meg valamiert beleszoszmotol es ezert nem jelenik meg rendesen (bah)
illetve bocsanat az ekezet hianyaert most, ez a workaround most.

a problemam a kovetkezo volt:

xorg-server-1.3 + xrandr-1.2 + xf86-video-i810 hasznalata mellett a
kulso monitoron nem mukodik az xv tamogatas. pontosabban:

# xrandr --output VGA --auto --left-of LVDS

utan az asztalt rendesen megjeleniti, szethuzza a ket monitorra, de
amint inditanek egy videot, csak fekete kepet kapok. maximalizalva a
videot, csak a bal szelen latszik egy pici csik. probaltam git-es
intel driverrel, ugyanez a helyzet vele.

xorg listan is erdeklodtem, ott tobbeknek is ez a problemajuk. :(

a masik gond az, hogy xfce-panel atcsuszik a masik monitorra es nem
tudom beallitani hogy fixen maradjon a laptop tft-n (azert, mert a
0-as monitor lesz a kulso, 1-es pedig a laptope). barmilyen mas
elrendezesnel ugyanez a helyzet, fixen a kulso monitor lesz a 0-as.
ugy nez ki, nem x para, mivel ok dobtak a xinerama-fele dualhead
supportot, igy ez a 0-1-2 monitorszamozas erosen deprecated.
reportoltam egy bugot xfce-panelre hogy ezt a feature-t beletehetnek,
es ugy nez ki assignoltak es dolgoznak rajta.

udv,
 hege