From: "Ábrahám Péter" <pabraham@×××××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Install gond
Date: Thu, 01 Mar 2007 15:45:01
Helló

    Egy intel DQ965GF típusú alaplappal + 1db sata winchesterrel
rendelkező gépre szeretnék Gentoo-t telepíteni. 2006.1 livecd-vel
elindul, majd kiírja:

!!Could not find CD to boot, something else needed! ... !!The root block device is unspecified or not detected. Ekkor a http://www.gentoo.org/doc/hu/liveusb.xml található leírást követve készítettem egy liveusb-t. Ha ezt akarom használni, akkor a gép az induláskor a "Boot error" hibaüzenetnél megáll. Egy Abit alaplapos gépen a LiveCD simán elindul, a LiveUSB a "No bootable medium" üzenetnél megáll. Anno amikor egy gigabyte-os alaplapnál, hasonló problémába botlottam, akkor egy másik gépen felinstalláltam az ide winchesterre a Gentoo-t, frissítettem a kernelt 2.6.18-ra, majd visszatettem a gigabyte-osba. (A 2.6.17-es install kernellel nem indult el.) Szeretnék készíteni, egy olyan Gentoo install CD-t, vagy inkább usb pendrive-t, amivel az ilyen problémás alaplapokra is fel tudom rakni a Gentoo-t. Mi ennek a módja? Milyen leírásokat érdemes elolvasni? üdv, Péter -- gentoo-user-hu@g.o mailing list