From: A <aronp@×××××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] xen és fglrx, ttyS0
Date: Sun, 26 Nov 2006 09:37:18
Werner Péter wrote:
> Én még nem vágtam bele a Xen-be, de van pár tippem google barátomtól. > Megírhatnád, mire is jó Neked a Xen, hasznos lehet tudni a többi > potenciális áldozatnak :-) >
Nos a xen nekem azért kell, mert 2 magos amd64-es procit szereztem be csak azért, hogy módosítás nélkül futtathatóvá tegyek más oprendszereket virtuális gépeken, ugyanis egyre több ügyfél érdeklődik a dolog után (jórészt linuxon belüli virtuális gépen szeretnék futtatni különböző Má$ szerveroprendszereiket...) és tesztelés+saját tapasztalat nélkül soha nem ajánlok senkinek semmit.
Van valami eljárás (xen-gl patch, http://www.cs.toronto.edu/~andreslc/xen-gl/), de ezzel az eredeti, ati oldaláról letölthető drivert kellene macerálnom és tudomásom szerint az gentoo-n nem annyira szokott működni. Most ennek nézek épp utána. Ha esetleg valaki tud segíteni, hogy hogyan kell a legfrissebb ati driverből xen-gl -lel megpatchelve gentoo csomagot/ebuildet gyártani, állok elébe, én még soha nem csináltam ilyesmit. A másik, amire többen utaltak a neten, az a xen kernel 'ősöreg' volta, ami szerintük nem túl jó sorozat, főleg ati használatához. Sokan prüszkölnek azért, mert még mindig csak a 2.6.16-os sorozatú xen kernelek érhetőek el gentoo alatt, miközben pl FC6-ra már van 2.6.18-as sorozatú is. Szívesen csinálnék xen-es kernelt, de nem tudom hogyan kellene tennem, nem jutottam még odáig.