From: A <aronp@×××××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] xen és fglrx, ttyS0
Date: Sun, 26 Nov 2006 09:37:18
1 Werner Péter wrote:
2 > Én még nem vágtam bele a Xen-be, de van pár tippem google barátomtól.
3 > Megírhatnád, mire is jó Neked a Xen, hasznos lehet tudni a többi
4 > potenciális áldozatnak :-)
5 >
6 Nos a xen nekem azért kell, mert 2 magos amd64-es procit szereztem be
7 csak azért, hogy módosítás nélkül futtathatóvá tegyek más oprendszereket
8 virtuális gépeken, ugyanis egyre több ügyfél érdeklődik a dolog után
9 (jórészt linuxon belüli virtuális gépen szeretnék futtatni különböző Má$
10 szerveroprendszereiket...) és tesztelés+saját tapasztalat nélkül soha
11 nem ajánlok senkinek semmit.
12 > Hagyd ki az "fglrx:" részt belőle, ez nem igazán fglrx specifikus, hanem
13 > nem-GPL modul probléma. Azt tippelném, hogy nincs még megoldva. Lehet
14 > a lkml-en javítást vadászni.
15 >
16 Van valami eljárás (xen-gl patch,
17 http://www.cs.toronto.edu/~andreslc/xen-gl/), de ezzel az eredeti, ati
18 oldaláról letölthető drivert kellene macerálnom és tudomásom szerint az
19 gentoo-n nem annyira szokott működni. Most ennek nézek épp utána. Ha
20 esetleg valaki tud segíteni, hogy hogyan kell a legfrissebb ati
21 driverből xen-gl -lel megpatchelve gentoo csomagot/ebuildet gyártani,
22 állok elébe, én még soha nem csináltam ilyesmit.
23
24 A másik, amire többen utaltak a neten, az a xen kernel 'ősöreg' volta,
25 ami szerintük nem túl jó sorozat, főleg ati használatához. Sokan
26 prüszkölnek azért, mert még mindig csak a 2.6.16-os sorozatú xen
27 kernelek érhetőek el gentoo alatt, miközben pl FC6-ra már van 2.6.18-as
28 sorozatú is. Szívesen csinálnék xen-es kernelt, de nem tudom hogyan
29 kellene tennem, nem jutottam még odáig.
30
31 > http://www.openafs.org/pipermail/openafs-devel/2006-April/013780.html
32 >
33 > ttyS0-ra ugyan az a nóta: goggle "xen ttyS0" -> egy újabb Xen probléma.
34 >
35 http://www.redhat.com/archives/fedora-xen/2006-August/msg00107.html
36
37 Köszi, megnézem!