From: "Bujdosó Ferenc" <bujdoso@×××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] LiveCd squashfs
Date: Tue, 26 Jun 2007 15:53:35
sziasztok megint:))

Nagyábból elkészőlt a böngészős gép, de felmerult 1 újabb probléma. -
már ha enmlékeztek még a dologra -

A lényeg:

A CompactFlash-ről bootol, és muködik.
Ami kártyán volt, abból csináltam 1 quashfs fájlt, felmásoltam a
kártyára, megcsináltam a boot-ját grub-bal.
Bootol is, egeszen odáig, hogy fel kellene mountolnia a squashfs-t, a
fájlt megtalálja, és mountolni akarja, de

mount: /newroot/mnt/cdrom/gnt.sqsh to /newroot/mnt/livecd failed: no
block device

uzenet gyakorlatilag kernel panikot okot. - nyítván nincs init -

Megadtam boot-paraméterként a debug-ot, és megprobáltam kézzel felmountolni,
az sda1-et simán mountolja, - a gép a kértyát úgy látja minta vinyó
lenne - de a squashfs ugyanaz.
Megnéztem hogy mik vannak a /dev-ben, és van loopx van sdax.

Visszamásoltam mindent a kártyára, és kipróbáltam, simán lehet mountolni
a gnt.sqsh-t

Ezekután - szerintetek - vajon mi kellene a /dev-be, - vagy valahova
máshova - hogy muködjön is?

Bujdosó Ferenc