From: "Gelle István" <IGelle@×××××.hu>
To: "gentoo-user-hu@l.g.o" <gentoo-user-hu@l.g.o>
Subject: RE: [gentoo-user-hu] gentoo mellé XP és W7
Date: Thu, 10 Jun 2010 08:38:52
> -----Original Message----- > From: Ruzsinszky Attila [mailto:ruzsinszky.attila@×××××.com] > Sent: Thursday, June 10, 2010 9:36 AM
> Teszteléshez fel kéne tennem egy 160G-s HDD-re a meglévő Gentoo mellé > egy XPt és egy W7-et.
Eddig Gentoo mellett csak egy Win-em volt (XP). Az sima ügy. A két Win nem akadhat össze?
A Win-ek minden féleképpen gallyra vágják a GRUB-ot, de ez könnyen orvosolható egy LiveCD-vel. Én erre a SystemRescueCd-t szoktam használni: http://www.sysresccd.org - Letöltöd, - kiírod CD-re vagy mostmár akár USB-re, - bebutulsz, - felmountolod a root-ot: # cd / # mount /dev/"Partíció: 3 40G" /mnt/gentoo - felmountolod a boot-ot: # mount /dev/"Partíció: 1 94M" /mnt/gentoo/boot - felmountolod a proc-t (ez ehhez nem kell de jobb ha így tanulod meg a chrootingot mert máshoz is kellhet): # mount -t proc proc /mnt/gentoo/proc - felmountolod a dev-et: # mount -o bind /dev /mnt/gentoo/dev - bechrootolsz: # chroot /mnt/gentoo /bin/bash # env-update && source /etc/profile - bent vagy a Gentoo-dban, innen már gondolom ismered: # grub grub> root (hd0,0) grub> setup (hd0) grub> quit A grubnak a kezdő zárójel beírása után TAB-ot nyomva kiírja a létező meghajtókat, a vessző után meg a létező partíciókat, tehát ha több vincsid van el sem tudod rontani, csak ha nagyon akarod. :) - Oszt kilépés chrootból: # exit # reboot
> Hogyan lehet ezt a leggyorsabban olyanná tenni, hogy távolról (Win-ek > pl. VNC-vel) tudjak váltani OS-t? Linux alatt a GRUB-ban átírom a default- > ot > az megvan.
Ezt nem értem. -- GES