From: Artur Hefczyc <kobit@×××××××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] Wersjonowanie
Date: Thu, 05 Jun 2003 07:15:23
1 > Czy obecna wersja jest wersją stabilną, czy przyrostek rcX jest od Release
2 > Candidate?
3 Tak naprawde to nie ma cos takiego jak wersja Gentoo. Jest to wlasnie jedna
4 z charakterystycznych cech tej dystrybucji. Oferuje ona cos takiego jak
5 'continuus udate' - nie wiem czy to dobrze napisalem, ale chodzi o to
6 ze zapewnia ciagle aktualizacje pakietow.
7
8 Pakiety w Gentoo sa podzielone na dwie glowne kategorie
9 stable i devel. Oczywiscie w drzewie stable sa tylko stabilne
10 wersje oprogramowania.
11
12 W drzewie devel sa zarowno devel i jak i ogolnie uznane za stable
13 ale majace jakiekolwiek problemy w srodowisku Gentoo. Np. zalezace
14 od wersji devel jakis innych bibliotek.
15
16 Skad wiec wogole numer wersji i ten przyrostek 'rc'?
17
18 Odnosi sie on numeru CD instalacyjnych. Co jakis czas sa wydawane
19 nowsze wersje i one maja numery. Tak wiec mozna przyjac ze jesli
20 uwazamy 'rc' za nie do konca stabilna wersje to i tak odnosi sie to
21 do wstepnego procesu instalacji a nie calej dystrybucji Gentoo.
22
23 Uf, mam nadzieje ze nic nie pomieszalem, ale wlasnie cos takiego
24 wyczytalem kiedys na stronach Gentoo.
25
26 pozdrawiam
27 Artur
28 --