From: Pawel Ludwikow <pludwiko@××××××××××××.pl>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: [gentoo-user-pl] Jak zrobic opoznienie 1us w userspace?
Date: Tue, 21 Mar 2006 11:32:42
1 Witam
2
3 Czy ktos orientuje sie, jak mozna uzyskac opozninia wielkosci 1us (mikro
4 sekundy) w userspace?
5
6 Na jadrach 2.4.x uzywalem do tego nanosleep(2), real-time z SCHED_FIFO i
7 dzialalo rewelacyjnie. Teraz mam jadro 2.6 i manual nanosleep podaje:
8
9 "
10 Old behaviour
11 In order to support applications requiring much more precise pauses (e.g.,
12 in order to control some time-critical hardware), nanosleep() would handle
13 pauses of up to 2 ms by busy waiting with microsecond precision when
14 called from a process scheduled under a real-time policy like SCHED_FIFO
15 or SCHED_RR. This special extension was removed in kernel 2.5.39, hence
16 is still present in current 2.4 kernels, but not in 2.6 kernels.
17 "
18
19 Inne "standardowe" metody odczekiwania krotkich okresow czasu, tj.
20 select(NULL, NULL, NULL, &tv) i usleep() takze nie dzialaja.
21
22 Bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz, bo juz mi sie pomysly koncza...
23
24 pozdrawiam,
25 Pawel