From: Pawel Ludwikow <pludwiko@××××××××××××.pl>
To: gentoo-user-pl@××××××××××××.org
Subject: Re: [gentoo-user-pl] mplayer - spacje w nazwach plików
Date: Tue, 29 Mar 2005 22:44:56
1 On Wed, 30 Mar 2005, Paweł Bugalski wrote:
2
3 > witam
4 > ostatnio mam taki problem, że jeśli uruchomię mplayera podając mu jakąś nazwę
5 > pliku zawierającą spację to wyświetli mi on błąd, że nei może znaleźć pliku i
6 > poda jako nazwę szukanego pliku fragment aż do tuż przed pierwszą spacją, np.
7 >
8 > $ls
9 > moj film.avi
10 > $mplayer moj\ film.avi
11 > [...]
12 > Odtwarzam moj.
13 > Nie znaleziono pliku 'moj'
14 > Failed to open moj
15
16 Dziwne, mój mplayer (mplayer-1.0_pre6-r1) takich cudów nie robi --
17 sprawdziłem przed sekundą. Czy ujęcie nazwy w cudzysłowy pomaga?
18 tj. mplayer "moj film.avi"
21 Może shell "cudownie" przekazuje nazwy?
22
23 Poniższy jednolinijkowiec może pomóc w diagnozowaniu:
24
25 perl -e 'print join(":", @ARGV), "\n"' [argumenty]
26
27 wypisuje wszystkie argumenty z linii poleceń, oddzielając kolejne
28 dwukropkiem. Można przetestować jak na prawdę są one przekazywane.
29 Podając jedną poprawnie zacytowaną nazwę zawierającą spacje nie powinien
30 pokazać żadnego dwukropka.
31
32 pozdrawiam,
33 Paweł