From: jodla <mjedlinski@×××××××××××.pl>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] chroot do FreeBSD
Date: Sun, 25 Apr 2004 23:00:30
1 jodla wrote:
2
3 >mam takie pytanko, na pewno lamerskie dla bsdowcow,
4 >mam dysk z FreeBSD ale bez hasła, zamontowałem sobie partycję root w
5 >/mnt/bsd
6 >i chciałbym się tam chrootować żeby zmienić hasełko, ale nie bardzo wiem
7 >jak.
8 >Linux to linux a początki w BSD idą mi jak krew z nosa.
9 >
10 >z góry dziękuję za podpowiedź
11 >
12 >
13 >
14 ale ze mnie dureń przecież nie napisałem co się dzieje,
15 na początku nie znajdował mi powłoki /bin/bash
16 i słusznie bo jest w /usr/local/bin/bash
17 ale jak go chrootuję tak:
18
19 root # chroot /mnt/bsd1/ /bin/sh
20
21 to nic się nie dzieje, a i jeszcze jedno, jak dostać dostęp rw do partycji
22 mount wygląda normalnie:
23 /dev/hdc4 on /mnt/bsd4 type ufs (rw,ufstype=44bsd)
24 ale pisać i tak nie chce.
25
26 A tak na boku: wolę gentoo, ale bsd też się przyda
27
28 Jodła