From: Koen de Roo <kderoo@××××.nl>
To: gentoo-doc-nl@l.g.o
Subject: RE: [gentoo-doc-nl]
Date: Sun, 18 Mar 2007 11:06:43
1 Ben de laatste tijd niet heel actief meer geweest en heb hooguit een stuk of
2 2 vertalingen op mijn naam staan, maar ik hoop dat mijn inbreng in de
3 discussie desalnietemin op prijs gesteld wordt.
4
5
6
7 Ik vind het heel erg goed dat er richtlijnen opgesteld worden. Niet om
8 iemand een stijl op te dringen, maar om de twijfel weg te nemen bij nieuwe
9 vertalers. Ik zat zelf met vragen die in de vertaalgids van KDE benoemd
10 worden. Had mij dus goed kunnen helpen destijds.
11
12 Ik zou persoonlijk ook voor de KDE stijl gekozen hebben, maar zou u toch
13 voor je vervangen hebben. Op de een of andere manier werkt dat toch weer mee
14 om een community te creëren. En dat helpt weer om Gentoo te promoten, toch?
15
16
17
18 Succes in elk geval met vertalen. Wanneer ik weer wat meer tijd heb meld ik
19 me wel weer!
20
21
22
23 Groet,
24
25
26
27 Koen de Roo
28
29
30
31 -----Original Message-----
32 From: g.quaak@×××××.com [mailto:g.quaak@×××××.com] On Behalf Of Gerard Quaak
33 Sent: donderdag 15 maart 2007 15:55
34 To: gentoo-doc-nl@l.g.o
35 Subject: Re: [gentoo-doc-nl]
36
37
38
39 haha... de GWN heeft er inderdaad iets mee te maken ;-)
40
41
42
43 Wat ik bedoelde was wat richtlijnen, bijvoorbeeld zoals het KDE of Gnome
44 vertaalteam gebruikt. Dus inderdaad in welke persoon, vertalingen voor
45 veelvoorkomende woorden etc.
46
47
48
49 Zie bijvoorbeeld:
50
51 http://www.kde.nl/helpen/vertaling.html
52
53 http://www.kde.nl/helpen/vertaalgids.html
54
55
56
57 http://nl.gnome.org/
58
59
60
61 De stijl van het KDE team staat mij wel aan, maar dat is natuurlijk
62 persoonlijk.
63
64