From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] zmena kde
Date: Fri, 07 Apr 2006 11:19:07
1 > No tak se mi to asi nějak nepovedlo, nebo bude potřeba asi ještě nějakého příkazu.
2 > Jelikož jsem soubor .bashrc neměl, tak sem jej vytvořil, dal jsem do něj všechny ty exporty.
3 > Ale nic se nestalo ... Mužete ještě někdo poradit čím by to mohlo být ?
4
5 Není to tím, že máte jiný shell než bash, třeba csh nebo tcsh? Prověřte si
6 echo $SHELL
7 a na to, co se Vám vypíše, se zeptejte manuálu, například
8 man tcsh
9 odkud to načítá konfiguraci při startu.
10 Pokud Váš shell je bash, patrně byste v manuálu nakonec našel zmínky o
11 .bash_profile a o tom, kdy bash načítá .bashrc, a kdy .bash_profile --
12 jestli se nepletu, profile je pro login a rc pro shell spuštěný z jiného
13 shellu, takže kdybyste místo
14 source .bashrc
15 zkusil (zbytečně složité)
16 bash
17 mohlo by se ukázat, že pak už máte proměné nastavené, jak chcete.
18 Osobně mám v ~/.bash_profile
19
20 #This file is sourced by bash when you log in interactively.
21 [ -f ~/.bashrc ] && . ~/.bashrc
22
23 a protože je to kopie z /etc/skel/ měl byste to tak mít taky, ale třeba
24 jste si ten soubor při jiné příležitosti smazal nebo změnil.
25
26 S novou kompilací KDE, tentokrát pomocí emerge, můžete podle mého
27 soudu počkat, až se objeví zase nová verze. Nebo aspoň do chvíle, kdy
28 budete chtít upgradovat nebo instalovat něco, co by mohlo na KDE
29 záviset, takže se Vám bude hodit, aby portage znal správnou aktuální verzi.
30
31 Mějte se krásně.
32 Honza Macháček
33