From: "Jan Kundrát" <jkt@g.o>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] x11
Date: Thu, 06 Apr 2006 16:33:15
1 Honza Macháček wrote:
2 > Čtěte pozorně, co Vám počítač píše, snažte se tomu porozumnět, řiďte
3 > se návody, příručkami a nápovědou, a když žádáte o radu, snažte se
4 > ocitovat všechny podstatné informace. Pouhé ,,nefunguje mi to`` Vám
5 > mnoho dobrých rad nepřinese.
6
7 Souhlasim, pekne receno :).
8
9 > Pokud náhodou poslední, co jste úspěšně nainstaloval, byla glibc, a
10 > pokud někde mezi těmi hláškami, které jste tu zapomněl ocitovat, bylo
11 > něco jako ,,Compiler cannot make executables,`` zkuste se podívat na
12 > /usr/lib/glibc.so:
13 > less /usr/lib/glibc.so
14
15 Linkeru absolutne nerozumim, nicmene predpokladam spis "/usr/lib/libc.so".
16
17 > Já tam mám:
18 >
19 >
20 >>/* GNU ld script
21 >> Use the shared library, but some functions are only in
22 >> the static library, so try that secondarily. */
23 >>OUTPUT_FORMAT(elf32-i386)
24 >>GROUP ( /lib/libc.so.6 /usr/lib/libc_nonshared.a AS_NEEDED ( /lib/ld-linux.so.2 ) )
25 >
26 >
27 > a často jsem měl problémy s tím ,,AS_NEEDED``, které zmizely, když jsem
28 > poslední řádek promazal a zjednodušil na
29 >
30 >
31 >>GROUP ( /lib/libc.so.6 /usr/lib/libc_nonshared.a /lib/ld-linux.so.2 )
32
33 To je nejakej rucni uber-tweak, a nebo defaultni volba? Pokud
34 automaticka, na jakych systemech?
35
36 > (V kombinaci gcc-4.1.0 a glibc-2.4-r1 už mi to funguje tak, jak se to
37 > nainstalovalo.)
38
39 (OT poznamka - jak jiz bylo receno, linkeru ale vubec nerozumim, nicmene
40 to, ze do souboru s priponou .so dava ascii text, mi prijde takovy, no,
41 divny...)
42
43 > Pravda, vzhledem k tomu, jaké Vám dělá problémy popsat, co se ve Vašem
44 > počítači děje, Vás musím varovat, že zásahy do souborů v adresářích jako
45 > /usr/lib mohou vážně ohrozit Váš systém. Jestliže však ten systém v tuto
46 > chvíli stejně nefunguje, můžete to zkusit
47
48 No me by spis zajimalo, jak se tam muze octnout bordel, co nefunguje.
49
50 > -- pro jistotu však raději
51 > nejdřív zkuste nainstalovat libovolný ebuild a poslat do konference
52 > _všechny_ chybové hlášky. V případě, že nezvládnete podle návodu z
53 > konference ocitovat několik řádků z obrazovky, neměl byste ani pomyslet
54 > na to, že byste podle návodu z téže konference editoval systémové knihovny.
55
56 No a ja jenom doplnim, ze je taky dobre overovat vsechno, co na
57 konferenci/IRC lidi poradi. Verim sice, ze na tomto mailing listu jsou
58 slusni lide, nicmene nejeden chudak uz si nekolikrat "za behu stopnul
59 FTP server" [1], ze.
60
61 > Mějte se krásně.
62
63 Mejte se kvasne a pijte Plzen,
64 -jkt
65
66 [1] http://lamer.cz/?item=show&id=1
67
68 --
69 cd /local/pub && more beer > /dev/mouth

Attachments

File name MIME type
signature.asc application/pgp-signature