From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs]
Date: Tue, 28 Mar 2006 07:54:53
1 > Zdravim, pokusam sa prvy krat o gentoo ale pri instalacii kernelu mi to
2 > cele zamrzne, skusal som genkernel all, aj vlastnu kompilaciu, neviem sa
3 > pohnut z miesta
4
5 Obavam se, ze tohle je naprosto nedostatecna informace pro nejakou
6 uzitecnou radu.
7 Osobne jsem mel na notebooku problem s framebufferem -- pri kompilaci
8 jadra se nabizi (v menuconfigu pod Device Drivers -> Graphics support ->
9 Support for frame buffer devices, VESA VGA graphics support, VESA driver
10 type) vesafb-tng (
11 CONFIG_FB_VESA=y
12 # CONFIG_FB_VESA_STD is not set
13 CONFIG_FB_VESA_TNG=y
14 ) a na stolnim pocitaci (Athlon XP 2500+, SiS 746, Radeon 9200SE) mi
15 funguje bez problemu, ale na notebooku (Mobile Sempron 2600+, VIA K8N800
16 s integrovanou grafikou Unichrome Pro) jsem musel zvolit klasicky vesafb (
17 CONFIG_FB_VESA=y
18 CONFIG_FB_VESA_STD=y
19 # CONFIG_FB_VESA_TNG is not set
20 ), jinak jadro pri bootovani zamrzlo.
21 Predpokladam, ze kdybyste mel predstavu, kde hledat chybove hlasky
22 nebo jake volby mohly mit na Vas neuspech vliv, zminil byste se o nich
23 hned. Doporucuji proto postupovat podle
24 http://www.gentoo.org/doc/cs/handbook/ (nebo jineho dostupneho navodu),
25 a pak napsat co nejpresneji, ve kterem kroku (a podle ktereho navodu)
26 postup selhal, cim se to projevilo a zda kolem toho byly nejake zpravy,
27 ze se pocitaci neco nelibi (napriklad co se delo tesne pred zamrznutim
28 na obrazovce). Pravdepodobne pri tom nezaskodi popsat blize, na jaky
29 pocitac instalujete. Pri trose stesti se pak najde nekdo, koho napadne,
30 kdyz ne rovnou reseni, tak aspon, nac by se Vas mel zeptat, aby zjistil vic.
31 Hodne stesti.
32 Honza Machacek