From: "Vítězslav Kašička" <vkasicka@××××××.cz>
To: Diskuze Gentoo <gentoo-user-cs@l.g.o>
Subject: [gentoo-user-cs] Identifikace grafiky
Date: Sat, 30 Aug 2008 11:31:06
1 Zdravím konferenci,
2 pokouším se nainstalovat Gentoo na počítač s základní deskou ASUS K8N-E
3 (CPU AMD Athlon64 a čipset nForce3,) a grafikou Shapphire X1650Pro, ale
4 při pokusu o automatickou konfiguraci X serveru mi to nahlásí chybu, že
5 zařízení nenalezeno. Tak to dopadne pokud se pokusím konfigurovat ručně
6 a následně spustím X-ka. Pak jsem zkusil spustit Ubuntu a ten jel v
7 pořádku. Zjistil jsem, že rozdíl je v tom jak se karta ohlásí do
8 systému. Při použití příkazu lspci mi pod Gentoo nahlásí toto:
9 01:00.0 VGA compatible controler:ATI Technologies Inc Device 71c1 (rev 9e)
10 01:00.1 Display controler:ATI Technologies Inc 71e1(rev9e)
11
12 A na Ubuntu mi hlásí toto:
13 01:00.0 VGA compatible controler:ATI Technologies Inc Radeon X1650 Pro
14 (rev 9e)
15 01:00.1 Display controler:ATI Technologies Inc Radeon X1650 Pro
16 (Secondary)(rev9e)
17
18 Můžete mně poradit, kde by mohla být chyba, případně nasměrovat
19 správným směrem?
20
21 V.Kašička