From: Pavel Dobes <gentoo@×××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] prechod na UTF-8
Date: Mon, 08 Oct 2007 14:43:52
1 Zdravim,
2
3 kdyz jsem preinstalovaval system, tak jsem si rikla, ze bych mohl rovnoou prejit na utf8.
4
5 Tak nejak mi to vsecho funguje, ale stale jsem si jeste nechal locale i pro iso-8859-2
6
7 Pripojuji se vsak na nejkoli serveru, ktere bezi v latin2. Mylsel jsem, ze kdyz spustim terminal s nastavenim fontu na iso a zmenim locale na iso, ze to bude fungovat, ale nefunguje.
8
9 V /etc/locale.gen mam
10
11 en_US ISO-8859-1
12 en_US.UTF-8 UTF-8
13 cs_CZ ISO-8859-2
14 cs_CZ.UTF-8 UTF-8
15
16 Kdyz spustim v xtermu cal, tak to funguje:
17
18 $ cal
20 Po Út St Čt Pá So Ne
21 1 2 3 4 5 6 7
22 8 9 10 11 12 13 14
23 15 16 17 18 19 20 21
24 22 23 24 25 26 27 28
25 29 30 31
26
27 $ locale
28 LANG=cs_CZ.UTF-8
29 LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
30 LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
31 LC_TIME="cs_CZ.UTF-8"
32 LC_COLLATE=C
33 LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
34 LC_MESSAGES="cs_CZ.UTF-8"
35 LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
36 LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
37 LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
38 LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8
39 LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
40 LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
41 LC_ALL=
42
43 Kdyz spustim xterm s iso fontama
44
45 $xterm -fb '-misc-fixed-bold-r-normal--12-120-75-75-c-0-iso8859-2' -fn '-misc-fixed-medium-r-normal--12-120-75-75-c-0-iso8859-2' -sb
46
47 a v nem cal, tak
48
49 $ cal
51 Po Út St t Pá So Ne
52 1 2 3 4 5 6 7
53 8 9 10 11 12 13 14
54 15 16 17 18 19 20 21
55 22 23 24 25 26 27 28
56 29 30 31
57
58 Nezobrazuji se znaky, ale jde to (pri prekopirovani se znaky zase objevi). Locale je stale cs_CZ.UTF-8. Kdyz to zmenim na cs_CZ, cimz bych imho mel dostat vystupy v iso latin 2 a vse by melo fungovat, tak:
59
60 $ export LANG="cs_CZ"
61 $ locale
62 LANG=cs_CZ
63 LC_CTYPE="cs_CZ"
64 LC_NUMERIC="cs_CZ"
65 LC_TIME="cs_CZ"
66 LC_COLLATE=C
67 LC_MONETARY="cs_CZ"
68 LC_MESSAGES="cs_CZ"
69 LC_PAPER="cs_CZ"
70 LC_NAME="cs_CZ"
71 LC_ADDRESS="cs_CZ"
72 LC_TELEPHONE="cs_CZ"
73 LC_MEASUREMENT="cs_CZ"
74 LC_IDENTIFICATION="cs_CZ"
75 LC_ALL=
76
77 Ale cal nezobrazuje :-(
78 $ cal
80 Po St P So Ne
81 1 2 3 4 5 6 7
82 8 9 10 11 12 13 14
83 15 16 17 18 19 20 21
84 22 23 24 25 26 27 28
85 29 30 31
86
87 a chybejici znaky jsou nahrazeny pri kopirovani nejakyma otaznikama, pricemz se to snazi reprezentovat jako jeden znak 2bajty.
90 Po � St � P�So Ne
91
92 Kde je chyba? Je to chyba logicka? Takto prehazovat kodovani nejde a
93 nebo jak to s tim kodovanim je? Jak se mam pripojovat, abych mohl normalne pracovat v prostredi iso latin 2.
94
95 PaD